پایگاه های ناتو در اوکراین در پوشش مراکز آموزشی ایجاد می شود

پایگاه های ناتو در اوکراین در پوشش مراکز آموزشی ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس امروز دوشنبه در دیدار با مقامات ارشد نهادهای امنیتی، دفاعی و انتظامی این کشور گفت که آمریکا در واقع پایگاه های ناتو را در پوشش و تحت عنوان مراکز آموزشی در اوکراین ایجاد می کند.

وی در همین رابطه گفت: مسائل مربوط به اوکراین نیاز به توجه ویژه دارد. می بینید که نیروهای ناتو به آنجا کشیده می شوند. آمریکا پایگاه هایی در اوکراین ایجاد می کند. واضح است که ما باید به آن پاسخ دهیم.

لوکاشنکو همچنین با اشاره به این نکته که وی بارها این مسئله را با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در میان گذاشته است، تاکید کرد: من و رئیس جمهور روسیه در این مورد رایزنی کرده و توافق کرده ایم که باید اقدامی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در غیر این صورت، ما باید در مرز بلاروس و روسیه با وضعیتی غیرقابل قبول روبرو شویم. حتی ممکن است موشک هایی با برد لازم در آنجا مستقر شوند. ما خواهان این مسئله نبودیم و نمی توانیم اجازه دهیم چنین چیزی اتفاق بیفتد.

وی در پایان افزود: متاسفانه مقامات اوکراینی کوچکترین اهمیتی به مردم خود نمی دهند و نگرانی های ما را نمی شنوند.

رئیس جمهور بلاروس پیشتر نیز گفته بود که دولت مینسک تصمیم دارد برای پوشش مرزهای جنوبی اش از سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» که قرار است از روسیه بخرد، استفاده کند.

وی در همین زمینه گفته بود: در حال حاضر، ما محیط را در جهت غرب با سامانه های اس -۳۰۰ به طور کامل مسدود کرده ایم اما، همانطور که می دانید، ما جهت جنوبی را اضافه کرده ایم. این موضوع را با ژنرال های بلاروسی و روس ها مورد بحث قرار دادیم. جنوب علیه ما تحرکاتی انجام می دهد. ما باید آماده شویم- مرز با اوکراین ۱۲۰۰ کیلومتر است. بنابراین ما مجبوریم این منطقه را نیز ببندیم. ما در مورد این واقعیت صحبت کردیم که سامانه اس -۴۰۰ برای ما مناسب خواهد بود.

وی پیشتر نیز در همین زمینه از برنامه این کشور برای خرید بیش از یک میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه خبر داده بود.

منبع : مهر