پرورش ستاره‌ها در بوشهر؛ شکایت از تیم‌های خارجی به فیفا/ یک تیم جنوبی؛ قاتل باشگاه‌های اروپایی

پرورش ستاره‌ها در بوشهر؛ شکایت از تیم‌های خارجی به فیفا/ یک تیم جنوبی؛ قاتل باشگاه‌های اروپایی

ماجرای دریافت حق رشد مهدی طارمی توسط باشگاه ایران‌جوان بوشهر از باشگاه پورتوی پرتغال ابتدا شبیه به یک طنز بود، اما بعد مشخص شد واقعیت دارد! باشگاه ایران‌جوان چندی قبل از پورتوی پرتغال شکایت کرد و موفق شد از سوی فیفا پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه را ببندد!

طارمی چندین سال در ایران‌جوان توپ می‌زد و به نوعی از این تیم (که حالا در لیگ دسته دوم حضور دارد) به فوتبال ایران معرفی شد. به همین دلیل مسئولان باشگاه ایران‌جوان موفق شدند با شکایت به فیفا باشگاه پورتو را به پرداخت ۱۰۰ هزار یورو محکوم کنند. این مساله در فوتبال پرتغال مثل یک بمب صدا کرد و بازتاب بسیار گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور داشت.

حالا اخبار جدیدی مطرح شده که حکایت از شکایت دیگر باشگاه بوشهری از شباب الاهلی امارات و محکوم کردن این باشگاه این‌بار بابت حق رشد مهدی قایدی دارد. قایدی نیز مثل طارمی و بسیاری از فوتبالیست‌های بوشهری از تیم ایران‌جوان رشد کرد و راهی استقلال شد. حالا مسئولان باشگاه بوشهری از شباب الاهلی شکایت کرده‌اند و به نتیجه هم رسیده‌اند.

مسئولان باشگاه ایران‌جوان چندی قبل بابت دریافت حق رشد مهدی قایدی، ستاره سابق استقلال که فصل گذشته در شباب الاهلی امارات توپ می‌زد، اقدام کردند و حالا با حکم فیفا باشگاه اماراتی را محکوم کرده‌اند!

پرورش ستاره ها در بوشهر؛ شکایت از تیم های خارجی به فیفا/ یک تیم جنوبی؛ قاتل باشگاه های اروپایی

عطاءالله وزیری، نماینده تام‌الاختیار هیات مدیره موسسه ایران‌جوان در این‌باره گفته است: «بر اساس ادعای باشگاه ایران‌جوان بوشهر در خصوص مکانیزم مشارکت این باشگاه جهت انتقال مهدی قایدی از استقلال تهران به شباب الاهلی امارات، پرونده‌ای در فیفا به جریان افتاد. بعد از بررسی‌های صورت گرفته فیفا رأی به تایید ادعای مطرح شده از سوی باشگاه بوشهری داد».

او افزود: «بر اساس حکم فیفا باشگاه شباب الاهلی امارات محکوم به پرداخت ۱۲ هزار دلار بابت حق رشد مهدی قایدی به باشگاه ایران‌جوان شده است.»

جالب اینکه مسئولان باشگاه ایران‌جوان اعلام کرده‌اند مبلغ مذکور چند ماه قبل توسط باشگاه اماراتی پرداخت و پرونده فیفایی مختومه شده است!

چنین اقدامی از سوی باشگاه‌های ایرانی تاکنون بی‌سابقه بوده است؛ اگرچه در داخل کشور چند بار موضوع دریافت حق رشد محکومیت‌هایی در پی داشته، اما اینکه یک باشگاه ایرانی برای دریافت حق رشد از باشگاه‌های خارجی اقدام کند و به نتیجه هم برسد جالب به نظر می‌رسد.

ایران‌جوان که در لیگ دسته دوم از نظر مالی شرایط چندان مناسبی ندارد، حالا با دریافت ۱۱۲ هزار یورویی که از حق رشد طارمی و قایدی به دست می‌آورد، می‌تواند اوضاع خود را بهبود ببخشد.

منبع: شهروندآنلاین

منبع : خبرورزشی