پرچم ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) در کشمیر

پرچم ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) در کشمیر

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: شیعیان و محبان امیرالمومنین علی علیه السلام در سراسر دنیا سیزدهم رجب را جشن می‌گیرند و در مراسم‌های مختلفی متناسب با فرهنگ خودشان، به مدح امیرالمومنین و بیان روایات و مناقب ایشان می‌پردازند.

گزارشی که در ادامه می‌خوانید، توسط اوین علی، خبرنگار افتخاری مجله مهر از کشمیر ثبت و روایت شده است. یکی از نکات جالبی که در عکس‌های ارسالی اوین علی وجود دارد، تصاویری از شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن حججی و شهید مرتضی مطهری بر دیوار محل برگزاری جشن ولادت امیرالمومنین (علیه السلام) در کشمیر است:

جشن میلاد اولین امام شیعیان علی بن ابیطالب (علیه السلام) روز سه شنبه در سراسر کشمیر با شور مذهبی برگزار شد. هزاران نفر از مسلمانان شیعه در سراسر دره در برنامه‌های مختلف برای جشن سالروز ولادت داماد پیامبر (صلی الله علیه و آله) شرکت کردند.

در این مناسبت سخنرانان به روایت زندگی حضرت علی (علیه السلام) و کمک‌های ایشان در حفظ قانون، عدالت و نظام بهتر اداری پرداختند. نعت‌خوانان نیز با تلاوت زیبای منقبت حاضران را مجذوب خود کردند.

ارادتمندان به حضرت در حاشیه دریاچه دال اجتماع کردند. سالگرد ولادت حضرت علی (علیه السلام) بیشتر توسط شیعیان برگزار می‌شود اما مسلمانان سنی در جنوب کشمیر نیز سالگرد ولادت امام علی را جشن می‌گیرند.

در همین حال، اخبار مشابهی از سایر مناطق کشمیر نیز گزارش شده است که شامل بودگام، چترگام، خاندا وپور، بارجی هاروان، هانیویرا پاتان، ماگام، واترگام واگورا و غیره در سالروز ولادت حضرت علی (علیه السلام) می‌شود.

در سرینگر بزرگترین جشن توسط انجمن شیعیان جامو و کشمیر در امام بارگاہ زادیبل برگزار شد. صدها دانش آموز از درسگاه‌های مختلف و معرفت علوم اسلامی در این برنامه جشن یک روزه شرکت کردند. شیعیان از مناطق مختلف کشمیر نیز از جمله علمای دین در این جشن شرکت داشتند. برنامه یک روزه شامل تلاوت قرآن کریم، نعت‌خوانی، مناظره و سخنرانی طلاب بود.

هم‌چنین جشن مولود کعبه توسط هیئت یادگار امام خمینی (ره) در کارگیل (لداک) برگزار شد. هزاران نفر از جمله علما و دانش‌آموزان نیز یک «راهپیمایی عید» بزرگ برگزار کردند.

پرچم ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) در کشمیر

منبع : مهر