پنجاه درصد تست های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مثبت شد

پنجاه درصد تست های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غلام نژاد ظهر سه شنبه در گفنگو با خبرنگاران، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲۰۲ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های «پی سی آر ورپید» تست است حدود ۵۰ درصد موارد مثبت بودند.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار قربانیان این بیماری در کهگیلویه و بویراحمد همچنان هزار و ۱۳۷ نفر است.

غلام نژاد با اشاره به شمار بستری شدگان بیماری کرونا در استان، تصریح کرد: هم اکنون ۷۸ بیمار در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد ۴۰ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر هم به دلیل وخامت حال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان است.

وی افزود: تاکنون از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۹۶ هزار ۸۰۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است، گفت: پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

غلام نژاد افزود: توصیه می‌شود افراد در صورت داشتن هر گونه علائم بیماری کرونا به پزشک مراجعه و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری این بیماری به دیگر اعضا خانواده و دیگران را داشته باشند.

منبع : مهر