پوتین: ناتو گزینه نظامی را پیش پای اوکراین می گذارد

پوتین: ناتو گزینه نظامی را پیش پای اوکراین می گذارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کاخ کرملین می گوید ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی امروز خود با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی، از تلاش های ناتو برای مسلح کردن اوکراین و ترغیب این کشور به حل مسئله دونباس از راه نظامی انتقاد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در این باره گفت: در این مکالمه، نگرانی جدی روسیه بابت وخامت شدید اوضاع در خط تماس دونباس، به طرف مقابل منتقل شد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که اقدامات تحریک آمیز نیروهای امنیتی اوکراین دلیل تشدید تنش ها است تا آنجا که شهروندان جمهوری های دونتسک و لوهانسک به مشقت افتاده و در مواجهه با افزایش حملات توپخانه ای، مجبور به تخلیه منازل و فرار به سمت روسیه شده اند.

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی توئیتری نوشته است در گفتگویی که روز گذشته با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی داشته با او درباره شرایط امنیتی فعلی و حملات تحریک آمیز طرف مقابل صحبت کرده است.

او همچنین نوشت: در پیگیری روند صلح، حامی تشدید تلاش ها هستیم و از تشکیل نشست فوری گروه سه جانبه تماس (شامل اوکراین، روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا) حمایت می کنیم. همچنین خواهان برقراری فوری آتش بس در دونباس هستیم.

این ادعا درحالی مطرح می شود که ماکرون امروز با ولادیمیر پوتین همتای روس تماسی تلفنی داشته که به ادعای الیزه آخرین تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای ممانعت از حمله ادعایی مسکو به اوکراین است.

روسیه اما می گوید قصدی برای حمله ندارد و آنگونه که منابع آگاه می گویند حتی ممکن است که در چند روز آینده میزبان عمران خان نخست وزیر پاکستان باشد.

منبع : مهر