پورسلمان: مسابقات قهرمانی آسیا تمام پولِ شمشیربازی را بلعید

پورسلمان: مسابقات قهرمانی آسیا تمام پولِ شمشیربازی را بلعید

علیرضا پورسلمان در گفتگو با خبرنگار مهر با یادوری اینکه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و نتیجه گیری در این رویداد به لحاظ تاثیری که در انتخابی المپیک دارد از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: هزینه حضور در مسابقات خیلی بالا و سنگین بود. تهیه بلیت، هتل، ایاب و ذهاب و … هزینه های سنگینی روی دوش فدراسیون گذاشت. علاه بر این خودِ اردوهای آماده سازی هم متحمل هزینه های زیادی بود طوریکه در هر مرحله اردوی یک هفته ای و برای هر نفر به طور میانگین باید ۴۰ میلیون تومان هزینه می کردیم.

وی ادامه داد: ورزشکاران چهار اسلحه در اردو بودند و باید همزمان به شرایط آنها رسیدگی می کردیم. در مجموع اعزام هر ورزشکار حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون هزینه روی دست ما گذاشت. به خاطر هزینه های بالا، در مجموع تیم را خیلی جمع و جور عازم چین می کنیم. به ۱۳ ورزشکار در قالب چهار تیم، اعزام می کنیم. برای هر تیم یک مربی داریم و خودم هم به عنوان سرپرست کنار تیم هستم. با وجودیکه نفرِ اضافی در تیم اعزامی نداریم اما تقریبا می توانم بگویم که حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تمام بودجه و پول مان را بلعید.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بتوانند نتایج رضایت بخشی کسب کنند، خاطرنشان کرد: البته منتظر معجزه و نتایج تاریخی نیستیم به خصوص با شرایطی که در برخی اسلحه ها داریم و تازه تغییراتی در روند کاری آنها ایجاد کرده ایم اما در مجموع امیدواریم نتایج امیدوارکننده باشد. در مورد تیم اسلحه سابر البته انتظارمان بیش از نتیجه رضایت بخش است.

پورسلمان تاکید کرد: اسلحه سابر مردان در کوران رقابت های کسب سهمیه است. شمشیربازان این اسلحه در جام جهانی اسپانیا که جزو همین رویدادها به حساب می آمد توانستند مدال بگیرند. آنها باید روند نتیجه گیری خود در این میادین را در مسابقات قهرمانی آسیا هم ادامه دهند. البته که در دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا ایران در اسلحه سابر مدال آور بوده است اما بدون توجه به این مهم به عملکرد نتیجه بخش در چین نیاز داریم چون می تواند گام بلندی برای کسب سهمیه المپیک به حساب بیاید.

وی با اشاربه به دیگر اسلحه های اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و شرایط کلی ورزشکاران شان گفت: در مجموع تلاش مان این بوده که روی دیگر اسلحه ها هم سرمایه گذاری لازم را داشته باشیم. در این راستا در اسلحه سابر بانوان هم ظرفیت خوبی ایجاد شده است. اگر توجه لازم به این اسلحه را به صورت متوالی داشته باشیم، می تواند همپای اسلحه سابر مردان پیش برود. به همین دلیل شرایطی مهیا کردیم که پیش از مسابقات قهرمانی آسیا، این تیم در کلاس A گرجستان و مسابقات بین المللی روسیه شرکت کرد. در همین رقابت ها نجمه سازنچیان تا جمع هشت نفر برتر بالا رفت. اعزام به قهرمانی آسیا هم در این اسلحه با ترکیب کامل انجام می شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه تیم اپه مردان هم با ترکیب چهار نفره در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می کند، یادآور شد: طی سال های گذشته اعزام تیم اپه مردان به مسابقات قهرمانی با ترکیب کامل انجام نمی شد اما برای مسابقات پیش رو ترکیب کامل را در اختیار داریم چراکه این ادعا و توقع را داریم در این اسلحه باید به جایگاه قبل بازگردیم. البته کار سختی است اما باید از این دوره عبور کنیم. اردوهای خوبی در این اسلحه داشتیم و شمشیربازان از نظر بدنی و روحی آماده هستند.

وی با بیان اینکه در اسلحه فلوره مردان تنها با یک ورزشکار در مسابقات شرکت می کنیم، خاطرنشان کرد: در مورد اسلحه فلوره تمرکزمان روی سنین پایه است. خیلی به دنبال هزینه روی رده سنی بزرگسالان نیستیم. در حال حاضر هم در فلوره بانوان وضعیت بهتری نسبت به مردان داریم اما با توجه به شرایط کلی، جمع بندی این بود که در بخش مردان یک ورزشکار اعزامی داشته باشیم.

پورسلمان تاکید کرد: اصلا مدعی نیستم که مسئولان قبلی کاری برای شمشیربازی انجام ندادند اما ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم. باید در فدراسیون سال ها کار کنیم تا بتوانیم نتایج لازم را نه فقط در اسلحه سابر مردان، بلکه در تمام اسلحه های بخش مردان و بانوان به دست بیاوردیم. شاید برخی بگویند که ارتقا در برخی اسلحه ها غیرممکن است اما ما به دنبال کارهای نشدنی در شمشیربازی هستیم.