پیام تسلیت وزیر راه، مدیرعامل راه آهن و انجمن ریلی به سانحه طبس

پیام تسلیت وزیر راه، مدیرعامل راه آهن و انجمن ریلی به سانحه طبس

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی بروز سانحه ریلی امروز طبس و جان باختن تعدادی از هموطنانمان، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی پیام‌های تسلیت جداگانه ای منتشر کردند که به شرح زیر است.

متن پیام وزیر راه و شهرسازی به این شرح است:

«وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

خبر حادثه قطار محور طبس به یزد و فوت هموطنان عزیز باعث تأسف و تأثر شد. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های عزیز درگذشتگان تا ساعاتی دیگر به اتفاق مدیرعامل راه‌آهن و سایر مدیران در محل حادثه حضور خواهیم یافت تا ضمن پیگیری وضعیت مجروحان و همچنین متوفیان، خدمات لازم به مردم عزیز همزمان در همان مکان انجام پذیرد.

همچنین از مدیر کل حوزه وزارتی و بازرس ویژه می‌خواهم بعد از گزارش مدیران مذکور اقدام به تشکیل ستاد ویژه با حضور افراد ذی سمت کرده و هرچه سریع‌تر دلایل این اتفاق تلخ را بدون کم و کاست به اطلاع مردم شریف برسانند.

و در آخر تمامی همکاران وزارت راه و شهرسازی باید بدانند که در کنار مسئولیت‌های حقوقی این حادثه (فارغ از دلایل ارادی یا غیر ارادی) که بر عهده این وزارتخانه است، وظیفه انسانی ما از این مسئولیت هم بالاتر بوده و همگی باید با تلاش ویژه و اتکا به توان داخلی کمبودها و مشکلات گذشته و حال را حل کنیم تا این چنین شاهد داغدار شدن خانواده بزرگ ایران نباشیم.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی

پیام تسلیت مدیرعامل راه‌آهن در پی حادثه خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد

انالله و انا الیه راجعون
حادثه دلخراش قطار مسافری مسیر مشهد – یزد که در آن تعدادی از هم وطنان عزیزمان به رحمت ایزدی پیوستند، موجب تأثر و تالم فراوان اینجانب و عموم کارکنان خانواده راه‌آهن شد.
علت حادثه توسط کمیسیون عالی بعنوان مرجع رسمی بررسی سوانح ریلی، در حال بررسی است و پس از جمع‌بندی کمیسیون، نتیجه به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.

اکنون اولویت ما رسیدگی فوری به مجروحان و همچنین انتقال مسافران قطار به مقصد می‌باشد.

پیگیری فوری و کامل تا حصول نتیجه و شناسایی و برخورد با مسببین و مقصرین این حادثه و انجام هرگونه اقدام لازم برای التیام این ضایعه برای هموطنان عزیز مصدوم و همچنین بازماندگان و خانواده‌های داغدار را بر خود لازم و واجب می‌دانم.

ضمن عرض تسلیت این ضایعه دردناک، از خداوند منان برای مصدومین سلامتی و بهبودی، برای از دست رفتگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

سید میعاد صالحی
معاون وزیر راه و شهرسازی
و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران

پیام تسلیت انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و خدمات وابسته به مناسبت درگذشت و مصدومیت هم‌وطنان در حادثه خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد

انّا للّه و انّا الیه راجعون

سانحه دلخراش خروج از خط قطار مسافری مشهد به یزد که منجر به جان باختن و مصدومیت تعدادی از هم‌وطنان شد، همگان را در غم و اندوه فرو برد.

با نهایت تأثر و تأسف، جان باختن هم‌وطنانمان را به ملت شریف ایران و به ویژه خانواده‌های معزز داغدار تسلیت عرض نموده و آرزوی غفران الهی برای جان‌باختگان و سلامت و عافیت کامل برای مصدومان را از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم.

این انجمن ضمن تأکید بر ضرورت بررسی دقیق، فوری و همه‌جانبه‌ی علل و عوامل وقوع این حادثه دلخراش از سوی مراجع ذیربط و برخورد متناسب با کلیه مقصرین، خواهان انجام اقدامات اصلاحی و به‌کارگیری ظرفیت همه‌ی دلسوزان و متخصصان بخش حمل‌ونقل ریلی کشور برای پیش‌گیری از بروز موارد مشابه در آینده است.

منبع : مهر