پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت «روز جهانی عصای سفید»

پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت «روز جهانی عصای سفید»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام آقای علیرضا کاظمی به این شرح است:

۲۳ مهر، روز جهانی عصای سفید، فرصت مغتنمی برای یادآوری و تکریم از عزیزانی است که از نعمت بینایی محروم هستند، اما دلی روشن دارند که دستان نوازش و آفرینش خداوند سبحان را بر روی گونه‌های تب دار گل‌ها، لمس می‌کنند، کسانی که در نفس‌های نسیم و در تار و پود جانشان، زندگی معطر می‌شود.

بی شک عصای سفید چونان پرچمی است که به نشان استقلال در دست روشن دلان عزیز به حرکت در می‌آید و آینه‌ای است که قدرت و نعمت خدایی را به تماشای تأمل و تفکر دیگران می‌گذارد.

این عزیزان باوجود محدودیت‌هایشان همواره جز اعضا فعال جامعه خصوصاً در آموزش و پرورش کشورمان هستند. روشندلانی که در این عرصه تلاش و کوشش علمی، اجتماعی و فرهنگی می‌کنند و به مردم و میهن اسلامی مان خدمت صادقانه می‌نمایند و از آینده سازان کشورمان هستند.

به رسمیت شناختن افراد نابینا به عنوان اعضا مفید و مؤثر جامعه و لزوم توجه به آنان که در فرهنگ دینی و ملی ما اهمیت بسزایی دارد از وظایف اصلی ماست که بدان می‌پردازیم. در گذشته و تاریخ معاصر این مرز و بوم نیز روشندلان بزرگی بوده‌اند که با تکیه بر نیروی اراده، پشتکار، خلاقیت و تقویت سایر حس‌ها توانسته‌اند براین نقیصه ظاهری فائق آمده و مایه سرافرازی و سربلندی ما شوند.

اینجانب بر خود لازم می‌دانم فرا رسیدن بیست و سوم مهرماه، روز جهانی نابینایان را به تمامی عزیزان روشن ضمیر، به خصوص دانش آموزان و همکاران روشن دل عزیزی که در آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و همچنین دست اندرکاران تلاشگر سازمان آموزش و پرورش استثنایی تبریک و خداقوت عرض کنم.

امید است در پرتو تعالیم اسلامی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی برای ایران قوی بتوانیم در تعالی و پیشرفت این عزیزان و سرمایه‌های ارزشمند میهن اسلامی مان سهیم باشیم.

منبع : مهر