پیراهن اسطوره فقید انگلیس در جام جهانی 1966 جنجال‌ساز شد

پیراهن اسطوره فقید انگلیس در جام جهانی 1966 جنجال‌ساز شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه سان؛ پیراهن تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۱۹۶۶ که گفته می‌شد به اسطوره فقید این کشور، بابی مور تعلق داشته است ممکن است تقلبی بوده باشد.

پیراهن مذکور همان پیراهن قرمز نمادینی است که بابی مور در ومبلی با آن جام معروف ژول ریمه را بالای سر برد و سال‌های بعد به‌دلیلی نامشخص از یک حراجی سردرآورد. همسر سابق بابی مور مدعی شده بود که این پیراهن در گاوصندوقی بود که او در خانه محل زندگی‌اش با کاپیتان سابق سه‌شیر در شهر چیگول منطقه اِسکس نگهداری می‌کرد و به همین دلیل زمانی که آن را در دستان یک فرد ناشناس دیده بود غافلگیر شده بود.

اکنون یک کارشناس می‌گوید آن پیراهنی که در حراجی به فروش گذاشته شده بود، ممکن است پیراهنی تقلبی بوده باشد که اگر پیراهن اصلی بود، باید به رقمی بین 10 هزار تا 10 میلیون پوند فروخته می‌شد.

این فرد که خودش یک کلکسیونر است و نخواست نامش فاش شود، به سان گفت: «پیراهن بابی مور در سال 1966 جام مقدس است. با بررسی‌‌هایی که انجام دادم، متوجه شدم نشان روی پیراهن مرموزی که به حراج گذاشته با نشان پیراهن مور در عکس‌های کلوزآپی که از او وجود دارد متفاوت است. در یک عکس بزرگ‌شده از او می‌توانید حاشیه سفیدی را که بالای نشان روی پیراهن مور وجود دارد، ببینید که کاملاً صاف نیست چون کوک‌هایی که آن را به پیراهن دوخته‌اند در یک خط مستقیم نیست اما در عکس پیراهنی که از حراجی منتشر شده است، حاشیه سفید بالای نشان پیراهن کاملاً صاف است، این شاید یک مورد خیلی جزئی باشد اما به‌نظر من کاملاً تفاوت میان دو پیراهن را ثابت می‌کند، ازاین‌رو به‌نظر من پیراهنی که به حراج گذاشته شد، قطعاً همان پیراهنی نیست که بابی در فینال سال 66 پوشید و یک پیراهن دیگر است.

تینا همسر بابی مورد سال ۱۹۸۶ از او جدا شد و ستاره سابق انگلیس کمی بعد دوباره ازدواج کرد. او سال ۱۹۹۲ در گذشت. در همین حال هیچ بحثی مبنی بر تخلف فروش پیراهن منسوب به بابی مورد در حراجی وجود نداشت اما خانواده او بسیار کنجکاو هستند بدانند که این پیراهن چگونه به دست فروشنده آن رسیده است.

انتهای پیام/