پیروزی دختران ایران برابر قزاقستان/ مدال ملی پوشان قطعی شد

پیروزی دختران ایران برابر قزاقستان/ مدال ملی پوشان قطعی شد

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا و انتخابی جهانی از ۲۷ اسفند ماه به میزبانی قزاقستان آغاز شده است. تیم دختران نوجوان کشور در دومین دیدار خود در این رویداد عصر امروز یکشنبه ۲۹ اسفند ماه برابر تیم قزاقستان قرار گرفت.

در نیمه اول این دیدار شاگردان محمدخانی بازی را با تساوی ۱۰ بر ۱۰ به اتمام رساندند. در نهایت تیم ایران با اختلاف یک گل موفق شد با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ برابر میزبان این رقابت ها پیروز شود.

این پیروزی نه تنها باعث شد تا مدال تیم ایران در این رویداد مسجل شود بلکه این اولین پیروزی تیم زنان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم قزاقستان است. این برد یک ثبت تاریخی در ادوار مسابقات بین این دو تیم محسوب می شود.

همچنین تیم هندبال دختران کشورمان در صورت برد در بازی بعدی می تواند به کسب سهمیه جهانی رقابت های گرجستان امیدوار باشد. در این صورت هر سه تیم نوجوانان، جوانان و بزرگسالان زنان ایران در یک سال گذشته به عنوان اولین رشته تیمی توپی موفق به کسب جواز حضور در مسابقات جهانی شده اند.

شهرزاد نصوحی، نسترن گودرزی، زهرا فتوتی، فاطمه مریخ، فاطمه احمدی، شقایق چراغی، آسمان بدوی، النازیارمحمدتوسکی، فریماه احمدی، مبینا حاج حیدری، هانیه شاه ویسی، نگین رحمانی، صبا زنگنه، بهارزنگنه، هستی دوخایی و آرزو بهمئی اسامی ملی‌پوشان حاضر در این مسابقات است.

غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مدیر فنی، فاطمه محمدخانی به عنوان مربی، مریم رضائیان به عنوان سرپرست و ندا اسدی به عنوان فیزیوتراپ هدایت تیم ملی ایران را بر عهده دارند.

پیش از این تیم ایران برابر ازبکستان پیروز شده بود. در ادامه این رقابت ها در روز دوشنبه اول فروردین تیم ایران برابر هند قرار می گیرد. برنامه این روز از مسابقات به این ترتیب است

ایران – هند ساعت ۱۲:۳۰
ازبکستان – سوریه ساعت ۱۴:۳۰

نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۵ تیم قزاقستان، ازبکستان، هند و ایران در آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود و ۲ تیم برتر سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۲ گرجستان را کسب خواهند کرد.

منبع : مهر