پیشنهاد فکاهی جانسون برای پرداخت قبض برق؛ «کتری نو بخرید»

پیشنهاد فکاهی جانسون برای پرداخت قبض برق؛ «کتری نو بخرید»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در ویدئویی به مردم این کشور پیشنهاد می‌دهد که برای پس‌انداز و پرداخت قبض برق، کتری کهنه خود را فروخته و یک کتری نو بخرند.

جانسون در این ویدئو که به سرعت در فضای مجازی درحال دست به دست شدن است، می‌گوید: اگر یک کتری کهنه دارید که برای جوش آمدن آب باید چندسال منتظر بمانید! با ۲۰پوند می‌توانید آن را با یک کتری نو عوض کنید اما این کار باعث می‌شود که شما برای پرداخت قبوض برق، سالی ۱۰پوند پس انداز کنید.

اظهارات جانسون که با سیل انتقادات روبروه شده، درحالی مطرح شده که بهای قبوض انرژی در انگلیس به سرعت در حال افزایش است.

این ویدئو، تقطیع شده سخنان جانسون است و او در ادامه اظهاراتش گفته است: وقتی شروع به ساخت و راه‌اندازی نیروگاه انرژی هسته‌ای می‌کنید، در ابتدا همیشه گران به نظر می‌رسد اما قطعا در مقایسه با سوخت‌های هیدروکربنی، ارزان‌تر است. در واقع اگر نیروگاه «هینکلی پوینت سی» همین امسال راه‌اندازی می‌شد، قبوض انرژی را تا ۳ میلیارد پوند کاهش می‌داد.

سازمان تنظیم‌کننده انرژی انگلیس (ofgem) اخیراً اعلام کرده به علت افزایش قیمت‌های جهانی انرژی، از اول ماه اکتبر (ماه آینده)، قیمت قبوض گاز و برق، ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت. این سازمان اعلام کرده که سقف قیمت برق و گاز را از اکتبر، به ازای هر سال به طور متوسط به ۳ هزار و ۵۴۹ پوند (۴ هزار و ۱۹۷ دلار) افزایش خواهد داد.

علاوه بر برق، قیمت گاز نیز در اروپا به سرعت سیر صعودی را طی می کند و در ماه آگوست (ماه گذشته) در بحبوحه کاهش عرضه انرژی روسیه به ۳ هزار و ۵۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسید. این اقدام روسیه در تقابل با تحریم های یکجانبه و گسترده اتحادیه اروپا علیه این کشور انجام شد.

منبع : مهر