پیش‌بینی ۶۰۰۰ میلیارد اعتبار از فروش املاک مازاد در بودجه ۱۴۰۱

پیش‌بینی ۶۰۰۰ میلیارد اعتبار از فروش املاک مازاد در بودجه ۱۴۰۱

خیرالله رخشانی مهر در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فروش املاک مازاد در آموزش و پرورش یک ظرفیت بی‌نظیری است که همه مدیران آموزش و پرورش و نوسازی باید در استان‌ها از این ظرفیت قانونی در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کنند.

وی تصریح کرد: به راحتی می‌توان از این محل کمبود اعتبارات را برطرف کرده و به نوسازی و تجهیز واحدهای آموزشی کمک کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در این طرح قرار نیست مدارس نوساز و یا حیاط مدرسه تفکیک و به فروش برسد بلکه ضروری است مدارس قدیمی با ۵۰ سال قدمت که امکان ساخت مجدد آنها به وجود آمده با فروش این املاک در یک محل دیگر با آرامش بیشتر و کم کردن از بار ترافیک احداث و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

رخشانی مهر افزود: شایسته نیست محوطه و حیاط مدرسه در این طرح تفکیک و به فروش برسد چرا که باید به ازای هر دانش‌آموز ۱۳ متر مربع فضای آزاد و تفریح و ورزش وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب این طرح قرار است کلیه واحدهای آموزشی تخریبی و نیاز به بازسازی با کاربری مناسب به فروش رسیده و از این محل منابع مورد نظر به همان استان و شهرستان اختصاص پیدا کند.

رخشانی مهر اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده از این محل ۶ هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده که با رایزنی مجلس تلاش می‌کنیم این رقم را تا ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی در مورد ساخت مدرسه در طرح جهش تولید مسکن بیان کرد: دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون واحد آموزشی را در استان‌های مختلف هدف‌گذاری کرده تا در مدت ۴ سال این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

رخشانی مهر در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با همکاری وزارت راه و شهرسازی قرار است فضای مورد نیاز برای احداث مدارس در قالب طرح جهش تولید مسکن فراهم آید تا ما کمبودی را در تأمین فضاهای آموزشی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: در طرح مسکن مهر نیز راه و شهرسازی ۳۰ درصد هزینه ساخت مدارس را پرداخت کرد که ما از این لحاظ قدردان همراهی و همکاری مجموعه راه و شهرسازی در استان‌های مختلف هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قطعاً در طرح جهش تولید مسکن نیز به ازای ساخت واحدهای مسکونی، ساخت مدرسه نیز در این محل‌ها پیش‌بینی شده تا کمبود فضاهای آموزشی دردسری را برای مناطق مختلف به وجود نیاورد.

منبع : مهر