پیگیری سالانه ۷۰۰۰ گزارش مردمی در سطح وزارت آموزش‌وپرورش

پیگیری سالانه ۷۰۰۰ گزارش مردمی در سطح وزارت آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه سفر رئیس‌جمهور به لرستان، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش که به استان سفرکرده است با حضور در اداره کل آموزش‌وپرورش، مشکلات و شکایات فرهنگیان و مراجعه‌کنندگان را بررسی کرد.

محمدحسین کفراشی نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش‌وپرورش در سفر رئیس‌جمهور به لرستان عصر پنج‌شنبه در حاشیه سفر خود به رسانه‌ها گفت: در وزارت آموزش‌وپرورش یک سامانه به آدرسShekayat.medu.ir تعریف‌شده است که در دو بخش شکایات و گزارش مردمی، درخواست‌ها و تخلفات احتمالی ، ثبت و کد ره‌گیری برای متقاضی صادر می‌شود و همکاران ما در نواحی و مناطق کمتر از ۱۰ روز فرصت دارند تا به شکایات مطرح‌شده که کد پیگیری دارند پاسخ دهند و اگر پاسخ قانع‌کننده نباشد در سطح استان یا در سطح وزارت مجدد بررسی خواهد شد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش به گزارشات مردمی هم اشاره کرد و گفت: سالانه بیش از شش تا هفت هزار گزارش مردمی واصله می‌شود که همکاران ما همه آن‌ها را پیگیری خواهند کرد.

دکتر کفراشی با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز در لرستان به آن پرداخته شد بحث استخدام بود، گفت: در این زمینه بر اساس میزان دانش آموزان و اعلام نیاز استان‌ها همکاران جذب می‌شوند.

تکلیف فرهنگیان قبول شده در آزمون مدیران

وی در ادامه با قدردانی از زحمات معلمان و فرهنگیان کشور در ایام کرونا گفت: معلمان جهادگران تعلیم و تربیت هستند و همه مردم قدردان زحمات آنان هستند و ما هم به‌نوبه خود از همه این زحمت‌کشان تقدیر و قدردانی می‌کنیم.

این مقام مسئول وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این سوال که چرا برخی از فرهنگیان باوجود قبولی در آزمون مدیران به‌عنوان مدیر به کار گرفته نمی‌شوند، گفت: معمولاً تعداد متقاضیان بیشتر از اعلام نیاز هست و بر اساس معیار و نمره قبولی برخی به‌عنوان مدیر به‌کارگیری می‌شوند و بقیه افراد هم که در آزمون قبول‌شده‌اند قبولی آن‌ها معتبر است و در سال‌های دیگر یا در زمانی حتی فواصل سال اگر نیاز باشد از ظرفیت آنان استفاده می‌شود.

منبع : مهر