چالش‌ها و راهکارهای ورزش دانشجویان

چالش‌ها و راهکارهای ورزش دانشجویان

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم علی دوست مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: در کارگروه تخصصی تربیت بدنی و ورزش که با معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها داشتیم مسائل مختلفی از جمله مسئله بودجه و ضرورت نگاه ویژه به بحث تربیت بدنی دانشجویان مطرح شد.

وی با بیان اینکه معمولاً تربیت بدنی در قالب مسائلی چون رفاهی، فوق برنامه و فرهنگی تعریف می‌شود، ادامه داد: در این وضعیت سهم تربیت بدنی مشخص نیست و امکان برنامه‌ریزی از حوزه تربیت بدنی سلب می‌شود.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: باید با تصمیم گیران و تصمیم سازان رایزنی کنیم تا بتوانیم ردیف بودجه مشخصی برای تربیت بدنی تعریف کنیم.

علی دوست تشریح کرد: بحث کمبود فضاهای ورزشی به خصوص برای دختران یکی از چالش‌های دانشگاه‌ها است، زیرا درصد بالای دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند، اما امکانات ورزشی در این حد فراهم نشده است. بنابراین باید امکانات ورزشی را به گونه‌ای فراهم کنیم که دختران هم بتوانند به نحو احسن از این امکانات استفاده کنند.

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه تغییر کاربری یکی از راهکارهای مدنظر است، ادامه داد: می‌توان فضاهایی که امکان تغییر کاربری به فضای ورزشی دارند، را به فضای ورزشی دانشجویان تبدیل کرد.

علی دوست با بیان اینکه مباحث حقوقی از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به دلیل اینکه بتوانند از ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنند با نهادها و افراد و مربیان قرارداد می‌بندند. به همین دلیل باید راهکارهای حقوقی را برای چنین مسائلی پیش‌بینی کنیم.

به گزارش خبرنگار هر، هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور به مدت سه روز از ۱۶ لغایت ۱۸ شهریور ماه به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

منبع : مهر