چانگان یونی تی در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی می‌شود

چانگان یونی تی در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی می‌شود

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خودروی چانگان یونی تی محصول جدید مشترک شرکت خودروسازی چینی چانگان و سایپا است. این شاسی‌بلند جذاب با توجه‌ به نیاز بازار داخلی و تقاضای خریداران باهدف رقابت با سایر ماشین‌های خارجی پا به عرضه گذاشته است.

استفاده از امکانات و آپشن‌های متفاوت و پیشرفته موجب می‌شود تا در آینده این خودرو سهم به سزایی در بازار را به خود اختصاص دهد. در ادامه برای بررسی مشخصات چانگان یونی تی همراه ما باشید.

معرفی خودرو چانگان uni-t

باتوجه‌به اینکه افراد علاقه‌مندی بسیاری به خودروهای شاسی‌بلند از خود نشان داده‌اند، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برای برطرف‌کردن نیاز بازار و هم چنین تقاضای مشتریان خود، اقدام به تولید این نوع خودروها کردند و محصولات خود را به بازار اتومبیل معرفی کردند.

اتومبیل چانگان یونی تی از محصولات جدید خودروسازی چینی است. ماشین‌های ساخته شده در این کمپانی با پیشوند UNI اقتباس گرفته از کلمات Universe به معنای جهان و Unique به معنای بی‌همتا وارد بازار می‌شوند. چانگان uni-t همراه با طراحی بی‌نظیر و مدرن و هم چنین استفاده از تجهیزات و امکانات به‌روز و پیشرفته از جمله محصولات سایپا و شرکت خودروسازی چینی است که در آینده می‌تواند گوی سبقت از رقیبان خود را برباید. شرکت سایپا قرار است در بزرگ‌ترین غرفه نمایشگاه مشهد در سال جدید از این محصول جدید رونمایی کند.

بررسی مشخصات چانگان uni t

مشخصات فنی

خودرو چانگان یونی تی با دو پیشرانه توسط شرکت چینی تولید و روانه بازار شده است. هرچند طراحی خاص این کراس اوور موجب جذابیت آن شده است اما هر دو این پیشرانه‌ها قبلاً نیز در تمامی ماشین‌های هم رقیب با چانگان استفاده شده‌اند.

یکی از پیشرانه‌ها، موتور ۴ سیلندر ۵/۱ لیتری توربو شارژ با تولید حداکثر ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است که از طریق گیربکس به چرخ‌های جلو انتقال‌ داده‌ شده و باعث حرکت ماشین می‌شود. قدرت این موتور در ۶/۸ ثانیه سرعت را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. سرعت نهایی چانگان uni t با این موتور به حداکثر ۲۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. میزان مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۳.۶ لیتر است.

موتور دیگر به‌کار رفته در چانگان یونی تی، ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ است که با جعبه‌دنده اتوماتیک، قدرت ۲۳۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را تولید و به چرخ‌های جلو برای به حرکت در آوردن خودرو منتقل می‌کند. چانگان uni t ۲۰۲۲ با این موتور در ۷ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و میزان مصرف سوخت ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. حداکثر سرعتی که می‌توان با این کراس‌اوور جوان‌پسند تجربه کرد، ۲۱۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

با توجه‌ به اینکه هنوز از این خودرو توسط کمپانی سایپا رونمایی نشده است نمی‌توان گفت کدام موتور در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است.

طراحی ظاهری و داخلی

یکی از اصول مهم به‌کاررفته در طراحی ظاهری خودروی چانگان یونی تی، ترکیب خطوط و یکنواختی آن‌ها است. نمای جانبی و دستگیره‌های پنهان شده در درب‌ها گویای این موضوع هستند. شکل ظاهری این شاسی‌بلند، از طرح پارامتریک در جلوپنجره بدون قاب استفاده شده است. بیشتر این طراحی در خودروهای شرکت هیوندای مشاهده می‌شوند.

حجم دادن به چراغ‌های جلو و استفاده از خطوط خاص در این بخش از ظاهر، تحولی در ماشین‌سازی چین به‌حساب می‌آید. به‌کاربردن قاب مشکی اطراف چراغ‌های عقب خودرو در دو طرف صندوق عقب، ظاهری اسپرت‌تری را به آن بخشیده است. تکمیل‌کننده طراحی عقب خودرو، دیفیوزر V شکل و سر اگزوزهای متضاد است که جذابیت خاصی به آن می‌دهد.

فضای داخلی کابین چانگان یونی تی به‌صورت پیشرو و مینیمال است. شباهت‌های بسیاری با دیگر تولیدات چینی مانند آئودی e-Tron و پژو ۲۰۰۸ دارد. در ساخت قطعات از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده شده است. وجود ظریف‌کاری‌هایی روی دسته فرمان، دسته دنده، صندلی‌های اسپرت و هم چنین درگاه‌های USB موجب می‌شود تا سرنشینان از فضای کابین لذت کافی را ببرند.

استفاده از فضاهای متعدد برای قراردادن وسایل سرنشینان و ایجاد راحتی برای آن‌ها، تعبیه کردن شارژر بی‌سیم تلفن همراه در کنسول میانی و ایجاد فضای باز و جادار در صندلی‌های عقب می‌تواند یک حس خوب را به سرنشینان انتقال دهد.

امکانات و آپشن‌ها

در بخش بررسی مشخصات چانگان یونی تی، نام بردن از امکانات و آپشن‌ها می‌تواند کمک بزرگی به خریدار داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود تا با توجه به آخرین قیمت خودرو و مزایایی که دارد، مشتری بتواند بهترین انتخاب و تصمیم را بگیرد.

چانگان یونی تی در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی می‌شود

همان‌طور که گفته شد، شرکت سایپا هنوز از محصول جدید خود رونمایی نکرده و در مورد جزئیات به‌کاررفته در آن هیچ اطلاعاتی را در اختیار خریداران قرار نداده است. اما با توجه‌ به تولیدات کمپانی خودروسازی چینی می‌توان مدل فول آپشن آن را بدین صورت توصیف کرد:

استفاده از شش عدد کیسه هوا برای سرنشینان خودرو

تعبیه رادار نقطه کور، تغییر لاین، تصادف جلو، تصادف عقب

سیستم‌های کنترل کشش و پایداری

سامانه هشدار خروج از خط

امکان استارت و ورود بدون کلید

سیستم کنترل کروز هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کششی و پایداری

تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله

صندلی‌های برقی جلو همراه با گرم‌کن

آینه‌های جانبی تا شونده، برقی و دارای سنسور گرم‌کن

سقف پانوراما

سانروف برقی

دوربین عقب و رهیاب، جانبی و ۳۶۰ درجه

ترمز کمکی، ضد قفل، اضطراری، پارک برقی

صفحه‌نمایش ۳/۱۲ اینچی در کابین داخلی

صفحه آمپر دیجیتالی

حسگرهای پارک

دکمه‌های کنترلی فرمان

کلام پایانی

چانگان یونی تی از محصولات جدید همراه با نوآوری و امکانات پیشرفته کمپانی خودروسازی چینی است. طراحی بی‌نظیر و خاص به‌ کار رفته در ظاهر و فضای داخلی این کراس‌اوور موجب شده تا متقاضیان بسیاری برای خرید آن به بازار خودرو روی‌ آورند. هرچند هنوز قیمت مشخصی برای آن در بازار داخل از جانب سایپا اعلام نشده است اما می‌توان باتوجه‌به فول آپشن بودن آن انتظار یک قیمت بالا را داشت.

شما می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر درباره چانگان uni-t ۲۰۲۲ را در سایت www.car.ir مشاهده کنید. بررسی آخرین محصولات تولید بازارهای داخلی و خارجی همراه با مشخصات فنی، ظاهری و داخلی آن‌ها ضمن بررسی قیمت و امکانات آن‌ها را در سایت مشاهده کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : مهر