چرا آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نمی شود؟

چرا آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نمی شود؟

ماشین لباسشویی از جمله دستگاه هایی است که زندگی را برای همه خانم های خانه دار بسیار آسان کرده است .  اما برخی از کاربران پس از مدتی با مشکلاتی در این دستگاه ها مواجه می شوند.  به عنوان مثال، گاهی اوقات ممکن است عملیات آبکشی و خشک ک کردن در ماشین لباسشویی انجام نمی شود .  این فقط در برخی موارد امکان پذیر است.  ما دلایل اصلی این مشکل  و نحوه حل آن را در این مقاله بررسی کرده ایم .
لازم به ذکر است عیب یابی و گشف علت اصلی مشکل ، مهمترین بخش رفع ایراد و تعمیر دستگاه معیوب است و این مورد نیازمند تجربه تعمیرکار مجاز است که معمولا با جستجو در محدوده در دسترس هستند. 
برای عیب یابی و تعمیر لباسشویی در فردیس ، با پارما سرویس تماس بگیرید (۰۹۱۲۷۹۹۲۳۶۸) تا با اعزام سریع تعمیرکار ، در محل اقدام به عیب یاابی و رفع مشکل نمایند. 

چه دلایلی باعث می شود آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نشود؟

اگر آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نشود بعد از شستشوی لباس ها و بیرون آوردن آنها از داخل دستگاه ممکن است متوجه باقی ماندن  لکه مواد شوینده روی آنها شوید .  علاوه بر این، لباس ها می توانند هنوز بسیار مرطوب باشند. این علائم نشان می دهند که مشکلاتی در دستگاه وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود.  به لطف اطلاعات موجود، می توانید راه حلی برای مشکل پیدا کنید و بسته به پیچیدگی خرابی، می توانید ماشین لباسشویی را خودتان یا با کمک تکنسین های ماهر و متخصص تعمیر کنید.
اینها دلایل احتمالی که  باعث می شوند آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نشود ، عبارتند از:

۱ . استفاده بیش از حد از مواد شوینده 

گاهی اوقات انتخاب مقدار صحیح مواد شوینده دشوار است و مقدار زیاد آن باعث باقی ماندن ماده شوینده روی لباسها پس از شستشو می شود.  همچنین ممکن است از مواد شوینده ای استفاده کرده  باشید که برای ماشین لباسشویی توصیه نمی شود.

۲ . قرار دادن لباس زیاد در ماشین لباسشویی.

بارگیری زیاد درام ماشین لباسشویی باعث می شود که آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نشود .  حتی قرار دادن یک پتوی بزرگ در درام ممکن است منجر به این واقعیت شود دستگاه نتواند آن را کاملاً بشوید یا اصلاً شروع به شستشو نکند. توصیه می کنیم حجم شستشو را کاهش دهید.

۳ . خرابی یا گرفتگی پمپ تخلیه 

مشکلات پمپ روی آبکشی لباس ها تاثیر می گذارد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل گیرکردن چیزی در پمپ تخلیه ، دستگاه نتواند تمام آب را به طور کامل پمپاژ کند. برای اینکه بفهمید علت چیست، پمپ را بردارید تا ببینید چیزی در آن گیر کرده است یا خیر.

۴ . گرفتگی شیلنگ تخلیه

شیلنگ تخلیه به پمپ متصل می شود و برای تخلیه به داخل لوله های کار گذاشته شده داخل دیوار می رود. اگر شیلنگ تخلیه خم شده باشد، ماشین لباسشویی آبکشی نمی کند یا این کار را به درستی انجام نمی دهد. در نتیجه لکه های صابون روی اشیا باقی می ماند. گرفتگی باعث می شود که آب کثیف حاصل از شستشو به داخل درام برگردد. اطمینان حاصل کنید که شیلنگ پیچ خورده نیست یا زباله داخل آن وجود ندارد.

۵ . خم شدن شیلنگ های تامین آب 

بررسی کنید که آیا شیلنگ های تامین آب درست قرار دارند یا خیر. آنها نباید خم یا پیچ خورده باشند، در غیر این صورت آب به مقدار مناسب به ماشین لباسشویی نمی رسد. 

۶ . شیر های تامین آب کاملا باز نیستند 

پشت ماشین لباسشویی باید یک یا دو شیر آب وجود داشته باشد که اگر یکی یا هر دوی آنها کاملاً باز نباشند باعث می شود آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نشود .  بررسی کنید که آیا هر دو سوپاپ باز هستند یا خیر.

۷. خرابی سوئیچ یا برد کنترل 

هنگام تعویض چرخه های شستشو در ماشین لباسشویی، از یک سوئیچ یا برد کنترل استفاده می شود. عملکرد نادرست این قطعات باعث می شود که آبکشی در ماشین لباسشویی انجام نشود . نقص در این سیستم ها باعث می شود که برنامه شستشو قبل از شروع چرخه آبکشی متوقف شود و در نتیجه به چرخه آبکشی نرسد. سوئیچ را با یک مولتی متر بررسی کنید یا با یک تعمیرکار ماهر و متخصص تماس بگیرید .

چرا ماشین لباسشویی لباس ها را خشک نمی کند؟

برای اینکه بفهمید چرا ماشین لباسشویی لباسها را خشک نمی کند ، به احتمال زیاد به کمک یک متخصص نیاز خواهید داشت. شایان ذکر است که یک روز قبل دستگاه ممکن است علائم هشدار دهنده را به شما نشان بدهد. در طول هر شستشو باید به نحوه شستشوی ماشین لباسشویی خود توجه کنید. اگر رفتار دستگاه تغییر کند، این اولین علامتی است که نشان می دهد مشکلی در آن وجود دارد.
اگر درام ماشین لباسشویی شما می چرخد اما چرخه خشک کن اجرا نمی شود ، مشکل می تواند بار نامتعادل باشد . توجه داشته باشید که چرخش سریع هنگام بارگیری لباس‌های سنگین می‌تواند وسایل شما را خراب کند. یک درام بیش از حد پر شده فشار زیادی به قسمت های مختلف به خصوص بلبرینگ ها و فنرها وارد می کند. برای جلوگیری از آسیب، اگر بار متعادل نباشد، ماشین‌های مدرن آهسته ‌تر می‌چرخند، چرخه شستشورا متوقف می‌کنند تا لباس‌ها را دوباره توزیع کنند.
برای اجتناب از این مشکل شستن چند لباس سنگین به طور همزمان توصیه نمی شود. به عنوان مثال، در یک بار شستشو، سعی کنید شلوار جین را با گرمکن و حوله را با پتو بشویید.  اگر فقط یک حوله را با لباس های سبک زیاد بشویید، دستگاه نمی تواند وزن را به طور یکنواخت در سراسر درام توزیع کند همچنین زمانی که لباس‌هایتان را داخل ماشین می‌گذارید، مطمئن شوید که به یکدیگر گره نخورده اند . بارهای نامتعادل همچنین می توانند باعث ایجاد نویز بیش از حد در طول چرخه شستشو شوند و بر دستگاه شما تأثیر بگذارند.
علاوه بر این، اکثر ماشین‌های لباسشویی چرخه خشک کن را شروع نمی‌کنند تا زمانی که آب پس از شستشو به طور کامل تخلیه شود. اگر دستگاه شما خیلی آهسته تخلیه می شود (یا اصلاً تخلیه نمی شود)، محتمل ترین دلیل آن گرفتگی مسیر فاضلاب است.
همچنین مشکلات موتور به دلیل سایش برس های کربنی را رد نکنید. برس ها با قطعات متحرک موتور تماس پیدا کرده و به مرور زمان فرسوده می شوند. اگر این اتفاق بیفتد و فرسوده شوند، صدایی از ماشین لباسشویی می شنوید و حتی ممکن است جرقه هایی را در پایین مشاهده کنید.