چین: از اظهارات پوتین درباره روابط دوجانبه استقبال می کنیم

چین: از اظهارات پوتین درباره روابط دوجانبه استقبال می کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید دولت پکن از اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره روابط دوجانبه استقبال کرده؛ اطمینان دارد که چشم انداز همکاری های آتی بین دو کشور امیدوار کننده است.

پوتین همچنین برای برگزاری موفقیت آمیز بازی های المپیک زمستانی پکن ابراز امیدواری کرده بود. این در حالی است که آمریکا و شماری از شرکایش از جمله انگلیس، استرالیا و ژاپن بازی های المپیک پکن را تحریم دیپلماتیک کرده اند.

به گفته ژائو، رابطه دوجانبه پکن-مسکو با برخورداری از کیفیت و استانداردهای بالاتر درباره صلح و ثبات جهانی به سطحی برتر ارتقا یافته است.

وی همچنین افزود: دوستی چین-روسیه خلل ناپذیر و چشم انداز همکاری ها بسیار روشن است.

این در حالی است که «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین هم امروز پنجشنبه با ارسال پیام تبریکی برای «ولادیمیر پوتین» همتای روس، به مناسبت فرا رسیدن سال نو میلادی، ابراز امیدواری کرد که دو کشور به همکاری های خود ادامه دهند.

روز گذشته نیز «وانگ ئی» وزیر خارجه چین اعلام کرد که هر دو کشور روسیه و چین ضامن توسعه پایدار جهانی هستند و سلطه گرایی برخی کشورها نمی تواند آنها را از میدان به در کند.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اشاره به اینکه روسیه و چین چشم انداز گسترده ای برای همکاری دارند، اعلام کرده بود که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور در حال افزایش است.

منبع : مهر