چین پلوسی را به دلیل سفر به تایوان تحریم کرد

چین پلوسی را به دلیل سفر به تایوان تحریم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سفر تنش آفرین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، به وضع تحریم هایی علیه وی از سوی دولت چین انجامید.

وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد که به دلیل سفر «نانسی پلوسی» به تایوان، پکن تحریم هایی را علیه وی و نزدیکانش وضع خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه چین تاکید می شود که این مقام آمریکایی با سفر خود به تایوان، ضربه جدی به اصل «چین واحد» وارد کرده و صلح و ثبات در تنگه تایوان را به مخاطره انداخته است.

وزارت خارجه چین در ادامه این بیانیه می افزاید: بنا به قوانین مربوطه چین و در پی اقدامات تحریک آمیز پلوسی و نزدیکان وی، طرف چینی تصمیم گرفته است تحریم هایی را علیه وی اعمال کند.

دولت چین همچنین پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، مانورهای نظامی چهار روزه خود را از روز پنجشنبه در شش نقطه در اطراف تایوان آغاز کرد. تنش ها بین پکن و واشنگتن پس از سفر پلوسی به اوج خود رسیده است. آمریکا می گوید به سیاست چین واحد پایبند است با این حال در اقداماتی تحریک آمیز نوعی رابطه غیر رسمی با تایپه را حفظ کرده است و به بهانه دفاع تایوان از خود، به تجهیز تسلیحات آن مبادرت می کند.

منبع : مهر