کاراته قهرمانی جهان رده‌های پایه| ایران همچنان در حسرت کسب مدال

کاراته قهرمانی جهان رده‌های پایه| ایران همچنان در حسرت کسب مدال

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، دومین روز دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان کاراته در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و زیر 21 سال، امروز(پنجشنبه – 5 آبان ماه) با برگزاری رقابت‌های کومیته رده جوانان دختران و پسران و همچنین رقابت وزن 47- و 54- کیلوگرم نوجوانان دختران به پایان رسید.

در رقابت‌های امروز، غزل فتحی نماینده کشورمان در وزن 47- کیلوگرم نوجوانان، در گام نخست آگنس نیمان دارنده نقره و برنز لیگ‌های جهانی  رده‌های پایه کرواسی و قبرس 2022 را 2 بر صفر شکست داد، اما در دور دوم مقابل ماسا میرانویچ از صربستان 2 بر صفر مغلوب شد. با باخت نماینده صربستان مقابل کاراته‌کای ژاپن، فتحی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

کاراته قهرمانی جهان رده‌های پایه|دست نمایندگان ایران به مدال نرسید

در وزن ۵۴- کیلوگرم نوجوانان، زهرا رضازاده ابتدا ۱۱ بر یک نماینده آلبانی را شکست داد و سپس مقابل حریفی از سنگاپور به پیروزی رسید. رضازاده در دور سوم به دلیل عدم همراه داشتن تجهیزات مقابل نماینده مجارستان کیکن(اخراج) شد و با باخت نماینده مجارستان به ترکیه شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.

یلدا نقی بیرانوند در رقابت‌های وزن 48- کیلوگرم جوانان، ابتدا مقابل نماینده قزاقستان یک – یک با قانون سنشو(کسب امتیاز اول) به برتری رسید، اما در دور دوم نتیجه را 2 بر یک به هلنا باکوویک از مونته نگرو واگذار کرد. با شکست نماینده مونته نگرو مقابل حریف ایتالیایی، بیرانوند نیز نتوانست راهی پیکارهای جدول شانس مجدد شود.

فاطمه زهرا سعید آبادی در وزن ۵۳- کیلوگرم پس از دو برد پیاپی ۸ بر صفر مقابل نماینده هلند و یک – یک برتری در هانتی(رای داوران) مقابل حریف یونانی، مغلوب  ربکا اورتون از ایتالیا شد. با باخت این کارته‌کا در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده مراکش، سعید آبادی هم از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۵۹- کیلوگرم، ستاره زارعی در گام نخست ۴ بر صفر مغلوب دیهان مناکر از فرانسه شد و با باخت این کاراته‌کا مقابل حریف مصری وداع زودهنگامی با مسابقات داشت.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم جوانان، نرگس نظری ابتدا ۳ بر صفر مقابل نماینده یونان پیروز شد، اما در دور دوم ۲ بر صفر نتیجه را به کاراته‌کایی از مجارستان واگذار کرد. با باخت نماینده مجارستان به مصر، نظری هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

رضا نصری‌همپا ملی پوش وزن 55- کیلوگرم جوانان نیز در دور اول با نتیجه 7 بر یک مقابل مارکوس لانژ به برتری رسید و  در دور دوم پیش از پایان زمان قانونی مسابقه، احمد حدادی از مراکش را 10 بر 2 مغلوب کرد. نماینده کشورمان  سپس 1 بر صفر از سد علی العجمی از کویت گذشت ، اما در دور چهارم با نتیجه 3 بر   مغلوب ماتیاس کرنور از فرانسه شد. با راهیابی نماینده فرانسه به فینال، نصری همپا راهی جدول شانس مجدد شد.

نماینده کاراته کشورمان در رقابت‌های رپه شارژ نیز نتیجه را یک بر صفر به اوبیتز از آلمان واگذار کرد و از راهیابی به رقابت کسب مدال برنز بازماند.

در مبارزات وزن ۶۱- کیلوگرم، شهداد پورسلیمانی در گام نخست ۲ بر یک  مغلوب شینوسوکه مینامی از ژاپن شد و با باخت نماینده ژاپن به کاراته‌کای مراکشی، از دور مسابقات کنار رفت.

محمد رضا گنج زاده در وزن ۶۸-کیلوگرم، ابتدا نماینده انگلیس را ۳ بر صفر از پیش رو برداشت، اما در گام دوم با همین نتیجه مغلوب کیسوخو از فرانسه شد. با باخت این کاراته‌کای فرانسوی به نماینده میزبان، گنج‌زاده هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۶- کیلوگرم نیز محمد مهدی مقصودی پس از قرعه استراحت در گام نخست،  1 بر صفر مقابل نماینده اردن نتیجه را واگذار کرد، اما در ادامه با راهیابی عدن بنی فارس به فینال، مقصودی راهی جدول رپه شارژ شد. او در جدول شانس مجدد در گام نخست  مقابل یاشور از هند پس از صفر – صفر در هانتی به برتری رسید، اما در رقابت دوم این بار پس از تساوی صفر – صفر در هانتی نتیجه را به محمد علی سایماتوف از ازبکستان واگذار کرد و از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن ۷۶+ کیلوگرم، امیر حسین کولانی در دور اول ۲ بر صفر تسوتال از یونان را شکست داد، اما در دور دوم مقابل عمر عثمان نفر نخست رنکینگ جهان در این وزن ۵ بر صفر مغلوب شد. با باخت این کاراته‌کای مصری، کولانی هم شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم