کارگروهی ساخت مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن اراک را بررسی کند

کارگروهی ساخت مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن اراک را بررسی کند

به گزارش خبرنگار مهر، شورای آموزش و پرورش استان مرکزی ظهر پنجشنبه با حضور استاندار مرکزی، معاونین استاندار و جمعی از مدیران کل و مسئولان برگزار شد.

احمدرضا نوازنی سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی در این نشست گفت: تمام دستگاه‌ها شب عید به کارکنان خود پاداش پرداخت می‌کنند و تنها دستگاهی که نمی‌تواند به کارکنان خود پاداش پرداخت کند این اداره کل است.

وی ادامه داد: بر اساس بند سه ماده ۱۳ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، شهرداری‌ها ملزم هستند سه درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، تفکیک زمین‌ها، و نوسازی به آموزش و پرورش پرداخت کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: شهرداری‌ها ۷۵ نوع عوارض دریافت می‌کنند که باید سه درصد این عوارض را به آموزش و پرورش پرداخت کنند که تنها یک مورد آن سال گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شده‌است.

وی افزود: ۲ هزار میلیارد تومان شهرداری‌های استان مرکزی سال گذشته عوارض آلایندگی دریافت کردند که تنها سه میلیارد تومان به اداره کل آموزش و پرورش استان پرداخت کردند.

سرانه فضای آموزشی در کوی کوثر و بلوار شهید جهان پناه اراک رعایت نشده است

نوازنی اظهار کرد: اکنون ۳۰۰ واحد در بلوار شهید جهان پناه شهرستان اراک ساخته شده و زمینی برای ساخت مدرسه اختصاص نیافته‌است و چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کوی کوثر اراک ساخته شده و تنها یک مدرسه غیر انتفاعی در این منطقه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شهرداری اراک در هنگام صدور مجوز ساخت مسکن، قانونا الزام پیمانکار به ساخت مدرسه را در دستور کار قرار دهد.

کارگروهی ساخت مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن اراک را بررسی کند

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی در این نشست گفت: قانون ساخت یک مدرسه در ازای ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی به جز یک مورد در این استان تاکنون اجرایی نشده‌است.

زندیه وکیلی اظهار کرد: انبوه سازان برای اینکه مشمول قانون ساخت یک مدرسه به ازای ۲۰۰ واحد مسکونی، طرح‌های ۱۰۰ واحدی و ۱۵۰ واحدی را در برخی استان‌های کشور از جمله استان مرکزی آغاز می‌کنند.

فقدان کار کارشناسی عامل عدم اجرای قانون ساخت یک مدرسه به ازای ۲۰۰ واحد مسکونی است

وی ادامه داد: عدم کار کارشناسی از جمله عوامل اجرایی نشدن قانون ساخت یک مدرسه به ازای ۲۰۰ واحد مسکونی است و با توجه به جمعیت بعد خانوار به ازای هر ۵۰۰ واحد مسکونی باید یک مدرسه ساخته شود که این طرح بر این اساس در سال ۸۷ در قانون ساماندهی لغو و ساخت مدرسه توسط اختصاص بودجه انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار مرکزی بیان کرد: بر اساس قانون ساماندهی یک مدرسه در کوی کوثر اراک ساخته و بهره برداری از آن تا مهرماه امسال آغاز و عملیات اجرایی ۲ طرح آموزشی دیگر نیز در این منطقه آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس مکاتبات وزارت آموزش و پرورش با مجلس شورای اسلامی قانون ساخت یک مدرسه به ازای ۲۰۰ واحد مسکونی از سال ۹۹ در مجلس احیا و با توجه به اینکه ساخت مدرسه به ازای این میزان واحد مسکونی غیرمنطقی است این قانون تاکنون به نتیجه نرسیده‌است.

زندیه وکیلی بیان کرد: در طرح اقدام ملی تولید مسکن دولت متعهد شده که منابع مالی ساخت مدرسه در این واحدها را تأمین کند.

کارگروهی ساخت مدرسه در طرح اقدام ملی مسکن اراک را بررسی کند

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی طرح اقدام ملی تولید مسکن شهرستان اراک توسط دولت انجام می‌شود منابع مالی ساخت مدرسه در این طرح نیز باید توسط دولت تأمین شود.

مخلص الائمه اظهار کرد: در صورتی که ساخت مدرسه در این طرح توسط دولت انجام نشود این طرح روی زمین باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: باید کارگروهی شامل اداره کل نوسازی مدارس، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، معاونت عمرانی استانداری مرکزی و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شود و در مورد ساخت مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی طرح اقدام ملی تولید مسکن اراک تصمیم لازم را اتخاذ کند.

منبع : مهر