کانادا استانداردهای دوگانه‌ای برای استرداد مجرمان مالی دارد

کانادا استانداردهای دوگانه‌ای برای استرداد مجرمان مالی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، محمود عباس‌زاده مشکینی، در خصوص اهمیت استرداد مجرمین مالی ایرانی ساکن در کشورهای خارجی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با برخی کشورهای دنیا تفاهم نامه استرداد مجرمین را منعقد کرده و این رویه به صورت دوطرفه انجام می شود.

وی اظهار کرد: در این میان کشورهایی که عضو پلیس بین الملل هستند نیز وظیفه دارند مجرمان اقتصادی و مالی را به کشورهایشان بازگردانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم همکاری کانادا در خصوص استرداد مجرمان،تصریح کرد: مجرمان اقتصادی مانند خاوری و غیره به کشور کانادا فرار کرده اند اما دولت این کشور برای استرداد آنها بسیار بد برخورد می کند.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به اینکه عدم اقدام کانادا در این زمینه بر خلاف شعارها و ارزش هایی است که نسبت به آنها ادعا می‌کنند، افزود: به عبارتی رفتار کانادایی ها در این زمینه کاملا سیاسی و بر اساس استانداردهای دوگانه است.

وی با بیان اینکه کانادایی ها دموکراسی، حقوق بشر و حسن روابط را در مورد استرداد مجرمین مالی با کشورمان مورد توجه قرار نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: البته باید اذعان کرد از کشورهایی که با هژمونی آمریکا هماهنگ هستند بیش از این نیز انتظار نمی‌رود.

منبع : مهر