کاهش تیم‌های لیگ برتری بسکتبال در آستانه پایان مرحله مقدماتی!

کاهش تیم‌های لیگ برتری بسکتبال در آستانه پایان مرحله مقدماتی!

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های باشگاهی بسکتبال امروز شنبه با برگزاری دو دیدار از گروه «الف» پیگیری می شود که طی آن نظم آوران سیرجان به مصاف مس کرمان می رود و دو تیم نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان هم رو در روی هم قرار می گیرند.

با برگزاری این دو دیدار، پرونده رقابت های هفته دوازدهم در گروه اول بسته می شود و تیم های حاضر در این گروه از فردا یکشنبه دیدارهای خود را در هفته سیزدهم دنبال می کنند این در حالی است که خانه بسکتبال خوزستان وضعیت نامساعدی در این گروه دارد طوریکه حتی ادامه حضورش در مسابقات را مبهم کرده است.

خوزستانی ها جزو آخرین هایی بودند که حضورشان را در لیگ ۱۴۰۰ بسکتبال مسجل کردند، آنها به خاطر شرایط مالی و مشکلاتی که با آن مواجه بودند تا دقیقه ۹۰ در فهرست لیگ برتری ها قرار نگرفته بودند اما در نهایت با پیگیری های رئیس هیات خوزستان (پیرعباسی) با نام خانه بسکتبال خوزستان وارد این فهرست شدند. این در حالی بود که در جریان مسابقات بحران مالی و مصائب آن دست بردارِ بازیکنان و مربیان این تیم نبود طوریکه در نهایت ترمز آنها را برای حضور در لیگ کشید!

آخرین دیداری که خانه بسکتبال خوزستان در لیگ بسکتبال برگزار کرد ۲۵ آذرماه و در هفته یازدهم این رقابت ها بود که طی آن مقابل نفت آبادان متحمل شکست شد. طبق برنامه این تیم باید روز گذشته هم به مصاف شهرداری گرگان می رفت اما به خاطر مشکلات مالی و ادامه سرسام آور آنها از انجام این بازی امتناع کرد و به همین دلیل با باخت فنی مواجه شد.

طبق برنامه مربوط به رقابت های مقدماتی لیگ بسکتبال، خانه بسکتبال خوزستان فردا یکشنبه و در هفته سیزدهم این رقابت ها هم باید به مصاف نیروی زمینی برود اما اینکه شاگردان حماد صامری شرایط حضور در این دیدار را پیدا کنند اصلا مشخص نیست.

برخی صحبت ها در رابطه با وضعیت خانه بسکتبال خوزستان حکایت از کناره گیری قطعی این تیم دارد که در این صورت رقابت های لیگ برتر بسکتبال در گروه الف با ۷ تیم پیگیری می شود و جدول کلی مسابقات هم ۱۵ تیمی خواهد شد مگر اینکه اتفاقات دیگری رقم بخورد و این تیم را از بحرانی که با آن مواجه شده نجات دهد.

خانه بسکتبال خوزستان در حالی با مشکلات مالی مواجه شده است که بازیکنان و مربیان تیم اکسون تهران هم به خاطر شرایط مالی و عدم دریافتی طی ماه های اخیر از وضعیت خود گله مند است.

رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور ۱۴ دی ماه به پایان مرحله مقدماتی (رفت و برگشت) می رسد. 

منبع : مهر