کاهش شدید تعداد داوران در لیگ دسته اول فوتبال کشور

کاهش شدید تعداد داوران در لیگ دسته اول فوتبال کشور

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، خداداد افشاریان با اشاره به دوره توجیهی داوران و کمک‌ها گفت: این دوره از نظر دانش داوری و آمادگی جسمانی در سطح بالایی برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این کلاس ۳ روزه زیر نظر رضا سخندان آموزش‌های لازم را می‌بینند.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه اضافه کرد: در بحث داوری سخت گیری نمی‌کنیم، اما نص قانون را اجرا می‌کنیم. فدراسیون فوتبال برای جامعه داوری گام‌های مؤثری برداشته است. سال گذشته حدود ۳۰۰ داور و کمک داور در لیگ دسته اول فوتبال حضور داشتند، اما برای این فصل ۱۲۰ داور و کمک داور انتخاب کردیم. ضمن اینکه هیچ تعهدی وجود ندارد داوری که در نیم فصل اول سوت زده باشد در نیم فصل دوم هم قضاوت کند، چرا که کمیته داوران عملکرد تمامی داوران را رصد می‌کند.

سرپرست کمیته داوران در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم داوران و کمک داوران از این دوره نهایت استفاده را ببرند تا در فصل پیش رو شاهد قضاوت‌های خوبی از آنها در لیگ دسته اول باشیم. پیشنهاد اصلی من به شما پیش از شروع فصل این است که همواره آمادگی جسمانی و دانش داوری خود را در سطح بالایی حفظ کنید.

منبع : مهر