کاهش مزاحمت های تلفنی‌ اورژانس/هنوز کمبود نیرو داریم

کاهش مزاحمت های تلفنی‌ اورژانس/هنوز کمبود نیرو داریم

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعادفر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا ۲۷۰۰ نیرویی که قرار بود جذب اورژانس شوند تا کمبود نیروی اورژانس جبران شود، جذب شده اند یا خیر، گفت: سال گذشته سازمان استخدامی ۳ هزار و ۴۰۰ نفر مجوز استخدام به سازمان اورژانس داد، در واقع باید ۳ هزار نفر به نیروهای قبلی ما اضافه شود اما در عمل چنین موضوعی رخ نمی‌دهد چراکه وقتی ما مجوز استخدام می‌گیریم در ابتدا نیروهای قراردادی و پیمانی تبدیل وضعیت می‌شوند و بعد نیروی جدید جذب می‌شود.

وی ادامه داد: پس عملاً با آن عدد ۳ هزار و ۴۰۰ نفر نیروی جدیدی به اورژانس اضافه نشده و ما همچنان کمبود نیرو داریم.

رئیس اورژانس کشور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا همچنان مزاحم تلفنی‌های سامانه ۱۱۵ برای این سازمان مزاحمت ایجاد می‌کنند؟ گفت: نسبت به سال گذشته و حتی سالهای گذشته مزاحم تلفنی‌های اورژانس خیلی کاهش پیدا کرده است اما به صفر هم نرسیده و همچنان مزاحم تلفنی داریم.

میعادفر در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر مدت زمان رسیدن آمبولانس‌ها به محل حادثه گفت: استاندارد جهانی این است که در شهرهای کوچک ۸ دقیقه، در جاده‌ها ۱۵ دقیقه، در شهرهای بزرگ ۱۰ دقیقه و در کلانشهرها ۱۲ دقیقه آمبولانس به محل حادثه برسد.

وی گفت: در شهرهای کوچک به استاندارد جهانی رسیده ایم، در جاده هم مدت زمان رسیدن آمبولانس ۱۴ دقیقه است و در کلانشهرها ۱۲ دقیقه؛ البته برای کاهش این زمان باید به سمت توسعه اورژانس موتوری برویم.

منبع : مهر