کاهش میلیون‌ها دلار دستمزد کارکنان صنعت خودرو آمریکا درپی اعتراض کامیون‌داران

کاهش میلیون‌ها دلار دستمزد کارکنان صنعت خودرو آمریکا درپی اعتراض کامیون‌داران

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، تحلیلگران صنعت خودرو در “گروه اقتصادی اندرسون” تخمین می زنند که کارکنان بخش خودروسازی در ایالت میشیگان آمریکا ممکن است در این هفته به دلیل اعتراض کامیون داران در مرز کانادا تا ۵۱ میلیون دلار دستمزد خود را از دست بدهند.

این اعتراضات منجر به مسدود شدن پل های بلو واتر و امبسدور بین کانادا و ایالات متحده شده است که بر عملکرد کارخانه های خودروسازی در میشیگان نیز تأثیر شدیدی گذاشته است.

در این ایالت، نزدیک به ۱۹ درصد از کل خودروهای آمریکا تولید می شود که بیش از هر ایالت دیگری است. کانادا صنعت خودروی بومی ندارد، اما خودروسازان آمریکایی مانند جنرال موتورز، فورد و استلانتیس نیز تعدادی از کارخانه قطعه سازی خود را در آنجا راه اندازی کرده اند.

بر اساس این گزارش، قطعات ساخته شده در کانادا به خطوط مونتاژ خودرو در میشیگان تحویل داده می شود.

جنرال موتورز با کمبود قطعات به دلیل بسته شدن مرز طی اوایل هفته جاری میلادی مجبور شد شیفت های کارخانه مونتاژ لنسینگ در ایالت میشیگان را کاهش دهد.

اقدامات مشابهی در کارخانه های شرکت های استلانتیس Stellantis، تویوتا Toyota و فورد Ford صورت گرفت.

پاتریک اندرسون، مدیر عامل شرکت تحلیلی هشدار داد که “این یک اختلال جدی (در تولید) با تأثیرات انسانی قابل توجه است” چرا که دست صنعت خودرو در حال حاضر بسته است و خطوط تولید در انتظار قطعات هستند و هرگونه وقفه بیشتر بسیار پرهزینه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم