کاهش ۴۳ درصدی فوتی تصادف های جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

کاهش ۴۳ درصدی فوتی تصادف های جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، اروجعلی علیزاده اظهار کرد: با وجود افزایش ۲۵ درصدی ترددهای جاده‌ای با بیش از ۱۵ میلیون دستگاه در استان، آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای ۴۳ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تا پایان دهه اول فروردین ۱۶ نفر در اثر تصادفات جاده‌ای فوت کرده‌اند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۸ نفر بوده است.

علیزاده، تعداد مجروحان تصادفات جاده‌ای را نیز از ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۳۸۵ نفر اعلام و گفت: مصدومان تصادفات جاده‌ای در سال قبل ۳۹۹ نفر ثبت شده که حکایت از کاهش ۳.۵ درصدی دارد.

علیزاده با اشاره به بارش‌های آخر سال گذشته و اوایل امسال یادآور شد: برف‌روبی راه‌ها به‌خصوص در شهرستان‌های شمالی استان اهر، کلیبر، ورزقان، خداآفرین، آزاد راه تبریز- زنجان و سراب از ۲۷ اسفند سال گذشته تا ۷ فروردین امسال علاوه بر اقدامات معمول ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام عید نوروز حجم مضاعفی از کارها را بر این مجموعه‌ها تحمیل کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: برف‌روبی بیش از ۲۸ هزار کیلومتر مسیر با افزون بر ۳ هزار و ۵۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک و بازگشایی راه بیش از ۶۸۰ روستا در راستای همین اقدامات صورت گرفته است.

منبع : مهر