«کرونا» دامغان را قرمزپوش کرد/ شیوع ویروس در استان سمنان

«کرونا» دامغان را قرمزپوش کرد/ شیوع ویروس در استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبتنی بر داده‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان و همچنین شاهرود شهرستان دامغان در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و وضعیتی که به شرایط پرخطر تعبیر می‌شود.

همچنین در رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت شهرستان مهدی‌شهر که در دو هفته ابتدایی سال جاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت هم اکنون با بهبود اوضاع در شرایط نارنجی قرار گرفته است از سوی دیگر دو شهرستان دیگر شامل گرمسار و سرخ نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

طبق رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت سه شهرستان سمنان شاهرود و آرادان در وضعیت زرد کرونایی یا همان هشدار شیوع ویروس قرار دارد و میامی تنها شهرستان استان سمنان در وضعیت آبی کرونایی است.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که شاهد شیوع ویروس کرونا در استان سمنان و دیگر نقاط کشورمان هستیم موضوعی که سبب می‌شود کارشناسان بهداشت و درمان بار دیگر استفاده از ماسک و دوری از تجمعات را به مردم گوشزد کنند.

حضور در فضاهای سربسته بدون تهویه درست هوا اکیداً توصیه نمی‌شود مردم همچنین با مشاهده علائم بیماری شاهد خشکی گلو سردرد تب و غیره خود را در منزل قرنطینه و تلاش کنند تا در مجامع عمومی حضور پیدا نکنند

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۸ به ۱۲ شهر و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۷۶ به ۶۱ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۲۷ به ۲۷۰ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۲۷ به ۱۰۵ شهر رسید.