کرونا و تقویم فشرده کاراته عامل تعویق سوپر لیگ بود

کرونا و تقویم فشرده کاراته عامل تعویق سوپر لیگ بود

سعید خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور در شرایط خوبی به پایان رسید و در بازی‌های دور برگشت و همچنین مسابقات نیمه نهایی و نهایی مبارزات بسیار خوبی را شاهد بودیم. البته هدف ما این بود که خیلی زودتر این پرونده این مسابقات بسته شود که متأسفانه شرایط چنین اجازه‌ای به ما نداد.

وی افزود: شیوع کرونا مهمترین دلیل تعویق مسابقات بود. چندین بار تلاش کردیم که مجوز برگزاری را بگیریم که موفق به انجام این کار نشدیم. عامل دیگر هم تقویم فشرده تیم‌های ملی بود. ما در مجمع ۲۵ مرحله مسابقات انتخابی در رده‌های سنی مختلف در هر دو بخش آقایان و بانوان برگزار کردیم. که واقعا کار سنگین و بزرگی بود.

رئیس سازمان لیگ ادامه داد: تیم ملی مسابقات قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را نیز در پیش داشت. ما باید برای برگزاری مسابقات با سازمان تیم‌های ملی هماهنگ می‌شدیم. سرمربی تیم ملی برای موفقیت در این دو رویداد برنامه ریزی داشت و مبارزه کاراته کاها در سوپر لیگ با احتمال بالای آسیب دیدگی چندان کار درستی نبود.

خرمی در مورد برگزاری لیگ در رده‌های سنی پایه و همچنین بخش بانوان گفت: هفته آینده که مسابقات انتخابی تیم ملی در تهران را خواهیم داشت و پس از آن لیگ‌های «کاراته وان» را آغاز می‌کنیم. از این پس همه مسابقات در غالب همین «کاراته وان» برگزار می‌شود. طبق برنامه ریزی های انجام شده قبل از نوروز دو مرحله از این رقابت ها برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ کاراته در پایان به برگزاری هفدهمین دوره رقابت های سوپر لیگ هم اشاره کرد و گفت: فروردین ماه ۱۴۰۱ اطلاعیه شرایط برگزاری را صادر و ثبت نام از تیم‌ها آغاز می‌شود و برنامه ما هم بر این است که فشرده برگزار نکنیم به همین دلیل در طول سال و با توجه به برنامه‌های تیم ملی سوپر لیگ برگزار می‌شود. در تلاش هستیم تا استانداردهای یک لیگ پویا و جذاب که برای تیم ملی خروجی داشته باشد را برگزار کنیم که امیدوارم به این هدف برسیم.

منبع : مهر