کسب قهرمانی روی تاتامی دلنشین است/ از اشتباه حریف استفاده نکردیم

کسب قهرمانی روی تاتامی دلنشین است/ از اشتباه حریف استفاده نکردیم

علیرضا کتیرایی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر، سوپر لیگ کاراته به لحاظ متناسب با سطح کاراته ایران برگزار شد و در مجموع راضی کننده بود. البته می‌توانست بهتر باشد که شرایط کرونا و محدودیت‌های خاص آن مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی خصوص تیم پاس هم گفت: پاس از تیم‌های ریشه دار با سابقه بالای ۶۰ سال در ورزش ایران دارد که با نگاه حمایتی وارد کاراته شدیم. کاراته کاها در اوج قهرمانی زمانی که به شرایط خدمت سربازی می رسند در تیم‌های نظامی ورزش حرفه‌ای خود را دنبال می‌کنند. در سالهای قبل مقاومت، فجر، فتح و… بودند و در این چند سال اخیر هم پاس بوده که در این مورد به کاراته کمک کرده و باعث شده تا قهرمانان این رشته آمادگی لازم جهت شرکت در مسابقات معتبر را داشته باشند. در کنار بعد قهرمانی در این چند سال اخیر حمایت خود را از کاراته ثابت کرده‌ایم و البته که جوانگرایی نیز در دستور کار ماست و جوانان با آتیه ما در همین لیگ مبارزات خوبی به نمایش گذاشتند و بدون شک از این نفرات بیشتر خواهید شنید.

سرمربی پاس در مورد مشکلی که در دیدار نهایی اتفاق افتاد گفت: بعد از ارائه لیست کاراته کاها قبل از شروع دیدار به کمیته برگزاری، متوجه آسیب دیدگی صالح اباذری شدم و چون سلامتی ورزشکار اولویت اصلی است، با وجود شرایط فینال و حساسیت بازی که می‌توانستیم روی پیروزی او حساب کنیم، پس از صحبت با مسئولان تیم دانشگاه آزاد و موافقت آنها ما محمد قاهری را جایگزین کردیم. ولی دانشگاه یک اشتباه فنی در زمان برگزاری مسابقه انجام داد. آنها در هر دو بخش کاتای تیمی و انفرادی اسم یک کاتا را ثبت کردند، ولی کاتای دیگری اجرا شد که این خلاف قانون بود و در این شرایط هشت امتیاز به سود پاس بود. ولی من دنبال این نوع پیروزی نیستم و حتی اگر بحث صالح هم در میان نبود، بازهم این کار را انجام می‌دادم. این نوع قهرمانی حداقل برای ما و مجموعه پاس دلنشین نیست.

کتیرایی ادامه داد: در واقع چیزی به سود باشگاه پاس نشد. بر عکس خیلی از تیم‌های دیگر که برای قهرمانی سرمایه گذاری می‌کنند، حتی اگر نایب قهرمان شوند، تیم را برای سال بعد حذف می‌کنند. ولی برای پاس اولویت‌ها متفاوت است. معتقدم باید بیشتر شاهد این دست کارها در کاراته باشیم. البته باید از مصطفی پورجلالی سرمربی کاتای پاس هم تشکر کنم که چنین نگاهی به موضوع داشت و معتقد بود که تیم برنده باید روی تاتامی مشخص شود. در واقع از آن اشتباه که می‌توانست باعث قهرمانی پاس شود، استفاده نکردیم. کاراته با احترام شروع شده و با احترام پایان می‌یابد.

وی در پایان گفت: به تیم دانشگاه آزاد بابت این قهرمانی تبریک بگویم. این قهرمانی حق آنها بود، در بخش کاتا و کومیته ملی پوشان متعددی را در اختیار دارند. اما در تیم پاس اغلب نفرات جوان و سرباز هستند که با این شرایط موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شدیم.

منبع : مهر