کشتی در مقطع کنونی نیاز به پشتوانه‌سازی و تقویت دارد

کشتی در مقطع کنونی نیاز به پشتوانه‌سازی و تقویت دارد

حمید باوفا با اشاره به اینکه سال‌ها به‌عنوان مربی در کادر فنی رده‌های مختلف تیم ملی حضور داشته و سپس سرمربی تیم جوانان کشورمان شده به خبرنگار مهر گفت: در تمامی مقاطع حضورم در کسوت مربی و سرمربی سعی کردم عملکرد مثبتی در مسئولیتم داشته باشم. ذهنیت من این بود هر گاه به عرصه مربیگری در تیم‌های ملی وارد شوم باید روزی هم از آن مسئولیت خداحافظی کنم در نتیجه باید فقط و فقط به انجام وظیفه به بهترین شکل بیاندیشم.

وی به غیبت مقطعی خود در عرصه مربیگری ملی در یکی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: مطمئناً این جایگاه برای هیچکس ماندگار نیست. من در مقطعی از سال‌ها به عنوان سرمربی تیم جوانان فعالیت کردم و سال ۲۰۱۹ بعد از بازگشت از مسابقات جهانی بنا بر تغییرات مدیریت در فدراسیون و نگرش جدید، کمی از عرصه مربیگری دور بودم. البته من هیچ اعتراضی به این موضوع نداشتم و اتفاقاً کمی به استراحت و انجام امور شخصی و خانوادگی پرداختم. هم اکنون نیز دوباره به میدان آمدم تا بتوانم با تمام توان تجربیاتم را در اختیار کشتی قرار دهم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان با تاکید بر اینکه اگر مسئولیتی قبول می‌کند باید با بالاترین انرژی و توان کار کند، ادامه داد: کشتی به دلیل شیوع کرونا حدود دو سال تعطیل شد و مطمئناً لطمات زیادی به این رشته به خصوص رده پایه زد. باید قبول کرد فاصله زیادی در کشتی پایه ایجاد شده اما رفته رفته این مشکل در حال برطرف شدن است. البته ما قبل از کرونا با حضور در مسابقات می‌دیدم که در هر وزن چهار یا پنج کشتی‌گیر مدعی و نزدیک به هم داشتیم و دغدغه‌ای نبود، اما هم اکنون شرایط متفاوت است و باید برنامه ریزی دقیق‌تری در این عرصه داشته باشیم.

وی با اظهار امیدواری به سطح مسابقات قهرمانی کشور ادامه داد: در این مسابقات به وضوح شرایط بهتری داشتیم اما هنوز فاصله وجود دارد و رفع این مشکل زمان می‌برد. کشتی‌گیران خوبی داریم، اما باز هم به دنبال این هستم تا به جای یکی دو کشتی‌گیر مدعی در هر وزن، پنج کشتی‌گیر باکیفیت در اوزان مختلف داشته باشیم که در نهایت تیم توانمندتری را بسازیم.

باوفا در پایان در خصوص اعضای کادر فنی تیم کشتی فرنگی جوانان نیز گفت: مطمئناً در طول اردوها بصورت مقطعی از مربیان سازنده استفاده خواهیم کرد. بی تردید این موضوع باعث ایجاد انگیزه در مربیان سازنده می‌شود و حضور مقطعی آنها در اردوها نیز لطمه‌ای به باشگاه‌های آنها وارد نمی‌کند.

منبع : مهر