کشف ارثیه غیرمجاز پدری/ بازداشت سوداگران مرگ در مرکز پایتخت

کشف ارثیه غیرمجاز پدری/ بازداشت سوداگران مرگ در مرکز پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۵ میلیون نفری تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف بیش از ۵ کیلو تریاک از ۲ مسافر مترو

سرهنگ سعید عطاءاللهی رئیس پلیس مترو با اعلام خبر کشف بیش از ۵ کیلوگرم مواد مخدر در ایستگاه مترو آزادی، در تشریح این خبر اظهار کرد: عوامل پلیس آشکار مترو طی گشت‌زنی هدفمند، در ایستگاه مترو آزادی به ۲ جوان ۲۰ و ۲۵ ساله مشکوک شده و آنها را به ایستگاه پلیس انتقال دادند. پس از انتقال متهمان به ایستگاه پلیس و بازرسی کیف همراه آن‌ها، بسته‌ای حاوی تریاک کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از توزین مواد مخدر مکشوفه مشخص شد مقدار مواد مخدر ۵ کیلو و ۵۷۰ گرم است. متهمان در بازجویی گفتند که با اتوبوس از یکی از استان‌های جنوب شرقی کشور به تهران سفر کرده و قرار بوده مواد مخدر را در یکی از مناطق شرقی تهران تحویل خریدار دهند که توسط پلیس بازداشت شدند. متهمان دارای سابقه کیفری درباره خرید و فروش مواد مخدر هستند که ضمن تشکیل پرونده، به مرجع قضائی معرفی شدند.

ارثیه غیر مجاز پدری توسط پلیس کشف شد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: عوامل عملیات کلانتری ۱۵۹ بی سیم در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو که در کنار خیابان پارک بوده و راننده با مشاهده مأموران سعی در پنهان کردن خود داشت، مشکوک می‌شوند. عوامل عملیات کلانتری برای بررسی بیشتر به خودرو مذکور مراجعه و راننده به محض روئیت مأمورین شیء را زیر صندلی پنهان کرد که پس از بررسی مأموران یک خشاب سلاح جنگی با ۲۱ تیر مربوط کشف و همچنین در بازرسی خودرو یک قبضه سلاح کلاش از صندوق عقب خودرو کشف شد.

وی افزود: متهم در کلانتری در تحقیقات فنی پلیسی اظهار داشته سلاح متعلق به پدر مرحومم است که از شهرستان به تهران انتقال داده ام و هیچ گونه مجوز قانونی نیز همراه نداشته و ارائه نکرد. پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سوداگر مرگ در مرکز پایتخت

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در تشریح جزئیات خبر اعلام کرد: بنابر اعلام شکایت و گزارش تعدادی از شهروندان محترم تهرانی ساکن در مرکز پایتخت مبنی بر فعالیت مشکوک مالک یک باب منزل مسکونی در زمینه فروش و قاچاق مواد مخدر، پرونده‌ای در این خصوص در پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران تشکیل و بررسی و تحقیق پیرامون جزئیات آن در دستور کار مأموران این پایگاه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی صحت موضوع تأیید شد، ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی خانگی ۸۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک و ۶۷۰ گرم هروئین و ۱۳۲ عدد پایپ مخصوص مصرف مواد روان گردان شیشه از منزل متهم کشف شد. متهم پس از انتقال به مقر پلیس و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۸۰ دستگاه یو پی اس قاچاق در شور آباد

در آخرین خبر این بسته خبری، سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در تشریح این خبر بیان داشت: تیم عملیاتی پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی انباری در محدوده شور آباد شدند که ۸۰ دستگاه یو پی اس قاچاق در آن دپوی شده بود.

وی افزود: با شناسایی مالک این انبار کالا، با دستور قضائی انبار کالا توقیف و کارشناسان ارزش تقریبی اموال مکشوفه ۶ میلیارد ریال اعلام کرده اند. پس از پایان تحقیقات و تشکیل پرونده متهم تحویل مراجع قضائی شد.

منبع : مهر