کشف انبار دپوی چوب‌های بومی و جنگلی در دزفول

کشف انبار دپوی چوب‌های بومی و جنگلی در دزفول

مجتبی سپهرفر در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پس از پایش شبانه یگان حفاظت اداره پارک ملی دز و تعقیب چند خودروی حامل چوب بومی و جنگلی، یک انبار دپوی چوب‌های بومی، جنگلی و کارگاه غیرمجاز تولید زغال در شهرستان دزفول کشف شد.

وی افزود: با ورود و پیگیری مستقیم دادستان دزفول و ابلاغ دستور لازم در خصوص همکاری هرچه بیشتر یگان‌های انتظامی با یگان حفاظت اداره پارک ملی دز قدم بزرگی در صیانت از عرصه‌های محیط زیست به وجود آمد.

رئیس اداره پارک ملی دز عنوان کرد: اداره تعزیرات حکومتی در چند ماه گذشته با حساسیت و جدیت فراوان در این خصوص ورود کرده و با در نظر گرفتن حداکثر جرایم نقدی در مقوله قاچاق چوب‌های جنگلی و ذغال حاصل از آن کمک زیادی در بازدارندگی این گونه تخلفات داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، پارک ملی دز واقع در میانرود دزفول با برخورداری از ۱۷ هزار هکتار مساحت، زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است که در ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقی‌مانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز رویشگاه جنگلی نیمه گرمسیری حاشیه رودخانه دز همچنین از جمله زیستگاه‌های ارزشمند پرندگان بوده که دارای میکروتالاب‌های منحصر به فرد و زیستگاه غنی انواع آبزیان و پرندگان است.

منبع : مهر