کشف بیش از نیم میلیون داروی غیرمجاز در تهران

کشف بیش از نیم میلیون داروی غیرمجاز در تهران

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ داود معظمی گودرزی با اعلام خبر کشف بیش از نیم میلیون داروی غیرمجاز در تهران، در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای مبارزه با فروشندگان غیرمجاز دارو در فضای مجازی، طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ، یک صفحه اینستاگرامی با بیش از 90 هزار دنبال‌کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌کرد، مشاهده شد.

رئیس پلیس فتا تهران تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی، وی در محل اختفای خود در یکی از مناطق حاشیه‌ای تهران دستگیر و بیش از نیم میلیون قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کرده اما با مشاهده مستندات جمع‌آوری شده توسط پلیس بزه انتسابی را پذیرفت و به جرم خود اقرار کرد.

گودرزی با تأکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز پلیس است، افزود: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه‌روزی خود در فضای مجازی با کسانی سلامت مردم را بازیچه اهداف خود قرار می‌دهند و در این فضا اقدام به فروش این گونه اقلام می‌کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه خرید و فروش محصولات دارویی در فضای‌ مجازی ممنوع است، یادآور شد با توجه به اینکه امکان ارائه داروهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در فضای مجازی متصور است، شهروندان هرگونه دارو و مواد بهداشتی را از دارو خانه‌ها یا مراکز بهداشت تهیه و خریداری و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری یا اعلام هرگونه موارد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم