کشف عتیقه های ۳ هزار ساله در گلحصار/ دستگیر سارق بیمارستانی

کشف عتیقه های ۳ هزار ساله در گلحصار/ دستگیر سارق بیمارستانی

به گزارش خبرنگار مهر، کلان‌شهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

۵۰ فقره سرقت از بیماران در بیمارستان

سرهنگ کیومرث حسنوند در تشریح این خبر بیان داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه بیماران و شهروندان در یکی از بیمارستان‌ها به روش کش رو زنی رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری انقلاب بر عهده گرفتند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات سارق را شناسایی کردند افزود: تصاویر متهم به واحدهای گشتی ارائه و مأموران روز گذشته در حال گشت زنی در داخل بیمارستان متهم را در حال تردد در یکی از بخش‌های بیمارستان مشاهده و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و در بررسی اولیه از متهم یک دستگاه تلفن همراه که لحظاتی قبل سرقت کرده بود کشف شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت تلفن همراه از بیماران و شهروندان در بیمارستان از چند ماه گذشته و ۵۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم در پایان خاطر نشان کرد: پرونده و متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

انهدام باند سرقت مسلحانه های نافرجام طلافروشی‌های پایتخت

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: با وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در شرق تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات میدانی کارآگاهان مشخص شد، سارقان پس از مراجعه به طلافروشی مذکور با سلاح کلاشینکف و کلت کمری به ویترین طلافروشی سرقت کردند اما با حضور به موقع گشت پلیس و درگیری مسلحانه با آنها، بلافاصله از محل حادثه متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه لاستیک خودروی سارقان در درگیری مسلحانه با مأموران گشت انتظامی هدف گلوله قرار گرفت، تصریح کرد: ولی متهمان موفق به فرار شدند.
این مقام انتظامی ادامه داد: از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد، متهمان به ناچار خودروی خود را در جنوب تهران رها کردند و با استفاده از سلاح‌های خود جلوی خودرو درگیری را گرفته که پس از ضرب و جرح راننده آن، وسیله نقلیه موردنظر را سرقت مسلحانه کردند.

وی گفت: بنابرحساسیت موضوع تیمی، کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شدند و با آغاز رصدهای اطلاعاتی پی بردند، سارقان که با خودروی سرقتی به یکی از شهرهای غربی کشور مراجعه کرده بودند شهر مذکور شناسایی شد.

وی افزود: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، بلافاصله راهی شهر مورد نظر شدند و تجسس‌های میدانی را آغاز کردند که در ادامه مخفیگاه یکی از سارقان کشف و متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

ولیپور گورزی با بیان اینکه، کارآگاهان و همدست دیگر وی را نیز شناسایی کردند عنوان کرد: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پی بردند، ۲ نفر از سارقان سوار یک اتوبوس مسافربری هستند و قصد دارند به تهران سفر کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: با شناسایی اتوبوس مورد نظر هر ۲ متهم در یک عملیات پلیسی دستگیر شدند و از چمدان متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری و کلاشینکف کشف شد.

وی گفت: متهمان در بررسی‌های اولیه صراحتاً به جرم خود مبنی بر ۳ فقره سرقت مسلحانه نافرجام از مغازه‌های طلافروشی و ۴ فقره سرقت مسلحانه خودرو در طول ۲ سال گذشته در نقاط مختلف تهران باهمکاری همدست دیگرشان معترف شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه سارق فراری این پرونده نیز توسط کارآگاهان بازداشت شد، گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی دیگر در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات ادامه دارد.

عتیقه‌های ۳ هزار ساله

سرهنگ دوستعلی جلیلیان بیان داشت: در پی رصدهای اطلاعاتی و پلیسی مبنی بر حمل عتیقه با یک دستگاه خودرو پراید مشکی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران کلانتری حرم حضرت عبدالعظیم (ع) قرار گرفت.

وی افزود: روز گذشته عوامل کلانتری در پی گشت زنی‌های هدفمند خودرو مورد نظر را در محدوده روستای گلحصار مشاهده می‌کنند که متهم به محض رؤیت مأموران از صحنه متواری می‌شود و عملیات تعقیب و گریز آغاز شد.

سرهنگ جلیلیان همچنین ابراز داشت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار خودرو متوقف و راننده نیز دستگیر شد که در بازدید از خودرو از داخل یک گونی سفید حاوی ۱۵ قلم اشیا عتیقه با قدمت ۳ هزار سال کشف شد متهم به همراه اقلام مکشوفه برای بررسی بیشتر به کلانتری انتقال یافت.

فرمانده انتظامی شهر ری در خاتمه گفت: با حضور نمایندگان اداره میراث فرهنگی، قدمت عتیقه‌های کشف شده تاید و با تکمیل تحقیقات مقدماتی، متهم در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.
به گفته این مقام انتظامی کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

منبع : مهر