کشف ۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق/ دستگیری مالخر تابلوهای راهور

کشف ۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق/ دستگیری مالخر تابلوهای راهور

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

کشف ۱۵ فقره کلاهبرداری

سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال در نخستین خبر این بسته خبری بیان داشت: بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای دایر بر کلاهبرداری با شکایت مال باخته در دادسرای ناحیه ۶ تهران تشکیل شد که حسب دستور مقام قضائی، پرونده برای کشف و پی جویی در اختیار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: بدواً شاکی به پلیس آگاهی دعوت شد و از وی تحقیق و اعلام کرد با شخصی به هویت «بهزاد» در فضای مجازی آشنا شدم که مدعی طراحی و اجرای دیزاین و دکوراسیون داخلی بوده و پس از دریافت مبلغ ۳ میلیارد ریال بابت طراحی داخل ساختمان متأسفانه پاسخگوی تلفن‌های خود نشد و متواری شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کشف پرونده در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی و استعلامات صورت پذیرفته معلوم شد متهم به همین شیوه و شگرد از شهروندان کلاهبرداری و در مراجع قضائی دارای پرونده جریانی می‌باشد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: با کشف سرنخ‌های متعدد که حکایت از ارتکاب متعدد جرم توسط متهم را داشت، نتیجه تحقیقات انجام به مرجع قضائی منعکس و دستور دستگیری بهزاد صادر شد و پس از شناسایی مخفیگاه متهم در محدوده «شرق» تهران و حصول اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش متهم در یک عملیات غافلگیرانه و پلیسی دستگیر و به اداره آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ کارآگاه دستخال افزود: بهزاد در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی بوده لیکن پس از مواجهه با شواهد و مستندات و انجام بازجویی به بزه ارتکابی معترف و اظهار داشت با این شیوه و شگرد توانسته از ۱۵ شهروند تهرانی کلاهبرداری کند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به جرم کلاهبرداری گزارش کارآگاهان در خصوص کشف جرم به دادسرا ارسال که متهم با قرار مجرمیت برای تکمیل تحقیقات و شناسایی مال باختگان در اختیار این یگان قرار گرفت و تا کنون ۱۲ تن از مال باختگان، متهم را شناسایی کرده اند.

کشف ۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق/ دستگیری مالخر تابلوهای راهور

کشف نوشابه‌های انرژی زا تقلبی در اکباتان

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی حین گشت زنی در محله “اکباتان” به یک دستگاه خودرو سواری پراید که به نظر در قسمت عقب خودرو وسایلی را پنهان کرده بود مشکوک می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به خودرو مراجعه و تحقیقات خود را آغاز کردند افزود: متهم به محض روئیت مأموران به سرعت متواری شد که با درایت مأموران در یک تعقیب و گریز کوتاه خودرو متوقف و متهم دستگیر شد و در بررسی داخل خودرو متهم تعداد ۱۳۹۲ قوطی نوشابه انرژی زا تقلبی کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۳۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع نوشابه‌های تقلبی در سطح شهر تهران معترف شد.

سرهنگ موقوفه‌ای در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و دستگیری دیگر همدستان و عاملان اصلی توزیع ادامه دارد.

مالخر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در چیتگر دستگیر شد

سرهنگ ارسلان قاسم زاده بیان داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر خرید و فروش اموال سرقتی در محله «چیتگر» رسیدگی موضوع در دستور کار عملیات کلانتری چیتگر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران کلانتری در تحقیقات صورت گرفته و با شگردهای پلیسی هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم پلیسی متهم دستگیر شد و در بررسی مخفیگاه متهم تعدادی لوازم سرقتی و ۳۰ عدد تابلوهای مختلف راهنمایی و رانندگی کشف شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم ۵۰ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و خرید لوازم سرقتی از سارقان معترف شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران در پایان خاطر نشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق/ دستگیری مالخر تابلوهای راهور

کشف بیش از ۹۰ هزار نخ سیگار قاچاق

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای بیان داشت: در پی اخبار دریافتی مبنی بر توزیع سیگار خارجی و قاچاق در محله جوادیه رسیدگی به موضوع در دستور کار عملیات کلانتری جوادیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه عملیات کلانتری در پی جویی های انتظامی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند افزود: با اخذ مجوز قضائی به مخفیگاه متهم در خیابان شوش اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بررسی از این محل ۹۳ هزار و ۲۰۰ عدد نخ سیگار و هزار و ۲۱۲ بسته آدامس قاچاق و خارجی کشف شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع اجناس خارجی و قاچاق در بازار تهران معترف شد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال محاسبه کردند.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه کالای قاچاق باعث اخلال در نظم اقتصادی کشور می‌شود و پلیس با اخلال گران به جد برخورد خواهد کرد خاطر نشان کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

منبع : مهر