کشورهای عربی وضعیت ما را درک کنند و در کنار لبنان بایستند

کشورهای عربی وضعیت ما را درک کنند و در کنار لبنان بایستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان با بیان اینکه کشورش در بحرانی بی سابقه به سرمی برد، ابراز امیدواری کرد که کشورهای عربی واقعیت را به خوبی درک کنند و در کنار لبنان بایستند.

میقاتی ضمن اعلام اینکه لبنان به عنوان کشوری که همواره جزئی از جهان عرب بوده و خواهد ماند، اکنون با بحرانی بی‌سابقه در تمام سطوح روبرو شده است، گفت: دولت ما با تمام امکانات موجود و با تکیه بر حمایت کشورهای عربی و همه کشورهای دوست و برادر در جهان تلاش می کند تا این بحران را حل کند.

وی افزود: عادلانه نیست که وضعیتی فراتر از توان‌ ملت ما به لبنان تحمیل شود و ما از برادران عرب‌مان انتظار داریم تا واقعیت‌های موجود را به خوبی درک کرده و در کنار ما بایستند تا ضمن دور نگه داشتن لبنان از خطرات، کمک کنند تا بارهایی را که فراتر از توانمان است را به دوش بکشیم.

نخست وزیر لبنان در پایان اظهار داشت که لبنان از ابتدا می دانست که نمی تواند در کنار یک جبهه یا جریان بایستد به همین دلیل در برابر هرگونه اختلاف در جهان عرب، سیاست بی طرفی را پیشه ساخته و بر استمرار آن مصرِّ است، چرا که در هر صورت بازنده طرفی از جهان عرب است؛ جهانی که نیازمند وحدت است.

منبع : مهر