کمانداران را به ۸۰ درصد رویدادهای مصوب تقویم جهانی اعزام می‌کنیم

کمانداران را به ۸۰ درصد رویدادهای مصوب تقویم جهانی اعزام می‌کنیم

غلامرضا شعبانی بهار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری ۶ مرحله کاپ آسیا و جام جهانی تیروکمان تا پیش از بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چین در مورد برنامه موردنظر برای اعزام نماینده به آنها توضیحاتی داد.

وی گفت: طبق تقویمی که فدراسیون جهانی آن را مصوب کرده، رقابت های سال آینده میلادی در قاره های مختلف از بهمن ماه آغاز می شود. در فاصله زمانی تا بازی های آسیایی که اولویت ما به حساب می آید، چند مرحله کاپ آسیا و جام جهانی برگزار می شود که قطعا حضور در آنها در برنامه ما قرار دارد اما هنوز مشخص نیست چگونه و به چه صورت.

رئیس فدراسیون تیروکمان ادامه داد: برنامه پیشنهادی مربیان و اینکه متقاضی حضور در کدام رویداد هستند در این زمینه از موارد تعیین کننده است به خصوص که برای هر بخش ریکرو و کامپوند شرایط تا حدی متفاوت است. به طور مثال در بخش ریکرو حضور در یک رویداد آسیایی با جهانی تفاوت زیادی ندارد چراکه قدرت های ریکرو جهان، آسیایی هستند و در رقابت های این قاره هم حضور دارند. ژاپن، چین تایپه، هند، کره جنوبی و … از تیم های مطرح تیروکمان جهان هستند که آسیایی به حساب می آیند و در مراحل مختلف کاپ آسیا هم شرکت دارند.

شعبانی بهار تصریح کرد: در مورد کامپوند اما شرایط متفاوت است. در این رشته کمانداران اروپا و آمریکا جزو برترین های جهان به حساب می آیند و قاعدتا در رویدادی مانند کاپ آسیا حضور ندارند. شاید برای کمانداران کامپوند اعزام جهانی به نتایج بهتری منجر شود.

وی در عین حال تاکید کرد: مسئله مهم دیگری که در برنامه ریزی ها باید لحاظ شود، بودجه و منابع مالی است. به ما باشد می خواهیم در تمام رویدادهای تقویم جهانی شرکت داشته باشیم چون به آمادگی بهتری کماندارانمان منجر می شود اما واقعیت این است که به خاطر شرایط مالی و فشارهایی که به فدراسیون ها وارد می کند، نمی توانیم همه رویدادها را در برنامه داشته باشیم.

رئیس فدراسیون تیروکمان با تاکید بر حمایت همیشگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از این فدراسیون خاطرنشان کرد: باید از این دو ظرفیت در کنار حمایت های حامی مالی بهره ببریم تا حداکثر اعزام ها را برای کمانداران داشته باشیم. فکر می کنم در مجموع ۷۰ تا ۸۰ درصد رویدادهای تقویم جهانی (رویدادهای موردنظر) را در برنامه آماده سازی ملی پوشان‌مان داشته باشیم.

شعبانی بهار همچنین به مسابقات قهرمانی آسیا که دو هفته پیش به میزبانی بنگلادش برگزار شد و با کسب دو مدال در بخش ریکرو برای تیم اعزامی ایران همراه بود اشاره کرد و گفت: کمانداران ایران این استحقاق را داشتند که مدال های بیشتری بگیرند، برخی از آنها با یک اختلاف امتیاز نتوانستند نتیجه بگیرند. همین موارد پیامدهای زیادی دارد که به اندازه مدال های کسب شده باید به آنها توجه داشت.

وی تاکید کرد: مربیان و حتی خود کمانداران باید به این توجه داشته باشند که در چه شرایطی می بازند، هنر مربی همینجا مشخص می شود که نقطه ضعف ها را شناسایی و به برطرف شدن آنها کمک کند. ما همه توان خود را در فدراسیون بسیج می کنیم برای کسب نتیجه بهتر، مربیان هم باید کمک داشته باشند.

منبع : مهر