کمبودهای مسکن مهر دامغان/ وعده‌های مسئولان عملی نشد

کمبودهای مسکن مهر دامغان/ وعده‌های مسئولان عملی نشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمد آخوندی: در دولت‌های قبل در شمال غرب دامغان مسکن مهر احداث شد این واحدها حجم عظیمی از خانوارها و ساکنان کم برخوردار را در خود جای داده است، جمعیت انبوهی در واحدهای مسکن مهر دامغان ساکن هستند و این خانه‌ها دارای سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی هستند که در دو سایت ۲۶ هکتاری احداث شده است.

در این سال‌ها ساکنان این واحدها با برخی مشکلات و کمبودها دست و پنجه نرم کرده و پیگیری‌های مکرر شأن سبب شده تا مسئولان شهرستانی و استانی به موضوع کمبودها ورود و مسائل را بررسی کنند اما هنوز مشکلات اساسی ساکنان این خانه‌ها پابرجاست.

محمدی یکی از ساکنان مسکن مهر در خصوص مشکلات به خبرنگار مهر، گفت: تعدادی از پیمانکاران ساختمانی پایان کار ساختمان را دادند اما آسانسورهای این واحدها تجهیز و نصب نشده بود، در حال حاضر رفت و شد به طبقات سوم و چهارم بدون آسانسور خیلی سخت و طاقت‌فرسا است ساکنان آرتروز گرفتند.

مشکلات مردم مسکن مهر دامغان متعدد است

یکی از روحانیان ساکن مسکن مهر دامغان نیز با بیان اینکه برخی از پیاده روهای مسکن مهر مملو نخاله ساختمانی است، گفت: شهردار دامغان قول جمع آوری این نخاله‌ها را بزودی داده اما باید دید که چه می‌شود از سوی دیگر مسکن مهر دامغان فضای خالی زیادی دارد که این فضاها به صورت بلاتکلیف رها شده و اگر قرار است سازه و یا فضای سبزی اجرا شود، زودتر صورت گیرد تا این فضاها از این نازیبایی خارج شود.

یک خانم ساکن مسکن مهر در خصوص مشکلات آسانسورها می‌گوید: حدود ۱۰ سالی است که آسانسور نداریم و ما ساکنان هزینه نصب آسانسورها را قبلاً به شرکت ساختمانی به عنوان پیمانکار پرداخت کردیم اما این آسانسورها در زمان خودش تجهیز نشد و اکنون به دلیل افزایش قیمت آسانسورها پیمانکار از ساکنان ما به مابه‌التفاوت افزایش قیمت را طلب می‌کند.

مهدی پور بیان کرد: هر خانواری که آسانسور ندارد اعلام شده است می‌بایست ۱۰ میلیون دیگر بابت نصب آسانسور پرداخت کند این در حالی است که قبلاً هزینه آسانسور از خانواده‌ها دریافت شده و ما ساکنان مسکن مهر از مسئولان بلندپایه انتظار داریم به یاری ما بشتابند و مشکلات آسانسورها را رفع کنند.

کمبودهای مسکن مهر دامغان/ وعده‌های مسئولان عملی نشد

حذف دیوار دانشگاه عملی نشد

امام جماعت مسجد حضرت معصومه (س) مسکن مهر دامغان به خبرنگار مهر، گفت: ورودی مسکن مهر دامغان از سمت ضلع شمالی با موانع بزرگ ترافیکی روبرو است، در خصوص تخریب دیوار دانشگاه آزاد دامغان پیگیری‌های زیادی کردیم تا حتی مجوز تخریب دیوار را درزمان شورا و شهردار قبلی دامغان گرفتیم اما تخریب این دیوار در زمان شورای شهر جدید دامغان متوقف شد لذا از مسئولان انتظار است برای رفع موانع ترافیکی این محدوده چاره‌ای بیاندیشند.

حجت‌الاسلام جعفر امینیان از معتمدان و شورای محلی مسکن مهر دامغان در خصوص مشکلات و نابسامانی‌های مسکن مهر، به خبرنگار مهر، می‌گوید: یکی از بانک‌های عامل اقساط ساکنان را با نرخ ۱۲ درصد محاسبه می‌کند که این در حالی ست دیگر بانک‌ها وام‌ها را با نرخ چهار درصد محاسبه کرده است همچنین در خصوص تخلف این بانک پیگیری‌های بیشماری انجام شده اما تاکنون بی نتیجه و غیر عملی بوده است.

وی افزود: برخی از مردم می‌گویند حدود ۹ سالی است که ماهی ۲۵۰ هزار تومان بابت اقساط به بانک عامل پرداخت کرده‌ایم اما از قرار معلوم می‌بایست ۲۰ میلیون دیگر نیز به این بانک پرداخت کنیم که نمونه بارز بی عدالتی در حق ساکنان وام گیرنده از این بانک عامل است از سوی دیگر کتابخانه مسجد حضرت معصومه (س) مسکن مهر دامغان دارای ۲۵ هزار کتاب است که دهمین کتابخانه محور مسجد است اما این کتابخانه حصار ندارد که برای حصار آن ۱۲ میلیون تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی ما را یاری کنند.

مشکلات آسانسورها و عدم تعهد پیمانکار

حسن اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کمبود وسایل ورزشی در مسکن مهر دامغان گفت: به زودی یک تشک کشتی و تعدادی وسایل ورزشی را در مسکن مهر مستقر خواهیم کرد همچنین اعتبار احداث چمن مصنوعی در مسکن مهر دامغان تخصیص داده شده و این ظرفیت ایجاد خواهد شد.

علی هراتی رئیس اداره مسکن و شهرسازی دامغان نیز در خصوص مشکلات مسکن مهر دامغان می‌گوید: در سال‌های ۸۹ و ۹۰ بدون تجهیز و نصب آسانسورهای واحدهای مسکونی تعدادی از بلوک‌های مسکن مهر، این واحدها تحویل ساکنان شد که نباید این اتفاق می‌افتاد.

وی با بیان اینکه بر اساس افزایش تعرفه آسانسورها، پیمانکاران برای نصب آسانسورها طلب هزینه دارند، تاکید کرد: در سال‌های ۹۳ و ۹۴ تعداد محدودی از پیمانکاران به وعده شأن عمل کردند و آسانسور واحدها نصب شد اما دو شرکت پیمانکاری، بزرگترین مشکل را در عدم نصب آسانسورهای واحدها دارند که در خصوص برون رفت از این مشکلات در سال ۹۵ شورای مسکن تشکیل شد تا بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

کمبودهای مسکن مهر دامغان/ وعده‌های مسئولان عملی نشد

مسئولان مشکلات مسکن مهر را حل کنند

چندی پیش در جریان حضور مسئولان دامغان در مسجد مسکن مهر، علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات ساکنان این منطقه، اعلام کرده بود که برای رفع کمبودها و مشکلات اساسی ساکنان مسکن مهر دامغان پای کار است و می‌بایست مسئولان مشکلات اساسی این منطقه را حل کنند.

این در حالی است که محمد تقوی شهردار دامغان درباره مشکلات مسکن مهر به خبرنگار مهر، می‌گوید: برای مسکن مهر برنامه‌های عمرانی خوبی در نظر گرفته شده و ما هر وعده و قولی را که شهردار قبلی برای آبادانی مسکن مهر داده را عملی خواهیم کرد از سوی دیگر برای ایجاد فضای سبز در مسکن مهر فضای زیادی نداریم در نتیجه از اداره مسکن و شهرسازی تقاضا می‌کنیم زمین در اختیار شهرداری قرار دهد تا فضای سبز اجرا شود.

تقوی با بیان اینکه ناوگان درون شهری را برای تردد آسان و بی معطلی ساکنان مسکن مهر به داخل شهر در پیک شلوغی بسیج خواهند شد، تاکید داشت: امیدواریم طبق برنامه‌ریزی که صورت گرفته کم کم مشکلات مسکن مهر را رفع کنیم.

معضل دیوار دانشگاه

این در حالی است که مجتبی ایمانیان رئیس شورای اسلامی شهر دامغان نیز درباره مسکن مهر، به خبرنگار مهر، می‌گوید: دانشگاه آزاد برای تخریب دیوار دانشگاه، ۹۰ هزار مترمربع مسکونی و ۱۰ هزار مترمربع تجاری طلب کرده که از توان شهرداری دامغان خارج است و همچنین این موضوع نیازمند جلسه تکمیلی و کارشناسی با مسئولان دانشگاه آزاد دارد.

سرهنگ سیدرضا علوی فرمانده انتظامی دامغان درباره تأمین امنیت مسکن مهر دامغان به خبرنگار مهر گفت: با تمام توان و نیروی انسانی انتظامی در خصوص برقراری امنیت در مسکن مهر دامغان پای کار هستیم و تمامی رئیس کلانتری‌ها را موظف شده تا با حضور در مساجد برای تأمین امنیت برای مردم آموزش همگانی بگذارند تا از این بابت مشکلی در مسکن مهر دامغان وجود نداشته باشد.

و در نهایت نیز مهدی بندر آبادی فرماندار دامغان با بیان اینکه تمامی مشکلات و کمبودهای ساکنین مسکن مهر را رصد خواهیم کرد، معتقد است: برای رفع کمبودها با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان امر برگزار شده و خواهد شد و که نمونه آن را در هفته گذشته نیز شاهد بودیم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ۲۰ میلیارد ریال از سوی معاونت عمرانی استانداری سمنان برای حل مشکل آسانسورها اختصاص داده شد لذا امیدواریم مشکلات این منطقه به زودی رفع شود.

کمبودهای مسکن مهر دامغان/ وعده‌های مسئولان عملی نشد

مردم در انتظار عملی شدن وعده مسئولان

کمبود فضای سبز، مشکلات تردد با اتوبوس‌ها به مرکز شهر، عدم برداشتن دیوار دانشگاه آزاد در مجاورت شهرک، تقاضای عجیب دانشگاه که کمی غیرمعقول است، آسانسورهایی که چاله‌هایشان باقی است اما خودشان خیر و… از جمله مهمترین مشکلاتی هستند که در مسکن مهر دامغان پابرجا است و همچنان مسئولان برای رفع آنها وعده‌هایی می‌دهند که مردم امید دارند در دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی این وعده‌ها عملی شود.

مردم ساکن مسکن مهر عمدتاً از قشر ضعیف و متوسط رو به پایین هستند در نتیجه باید توجه داشت که این مردم اگر می‌توانستند از عهده سودهای بانکی، شعبده بازی بانک‌ها که ۱۰۰ را ۳۰۰ می‌کنند و همچنین مسائل مرتبط با پیمانکاری و… بر بیایند که در این منطقه خانه نمی‌خریدند در نتیجه باید حواس مسئولان بیشتر به این مردم باشد.

موضوع بعدی اما این است که شرکت‌های آسانسور در زمانی قرار داد تحویل کار را بستند که تلاطم شدید اقتصادی دلار در زمان دولت دهم هنوز صورت نگرفته بود در نتیجه پای تعهدی را امضا کردند که به یک باره در فاصله شش روز تعطیلات عید نوروز کن فیکن شد و لذا با افزایش سه برابری قیمت دلار در آن مقطع نتوانستند تعهداتشان را عملی کنند در نتیجه باید کمی هم به این شرکت‌ها حق داد که با بدشانسی تلاطم دلار روبرو و تقریباً ورشکست شدند حال باید دید که مسئولان در قبال این شرکت‌ها و مردم چه اقدامی را خواهند کرد.

منبع : مهر