کیش دوباره پیشانی ارتباط اقتصاد ایران و جهان خواهد شد

کیش دوباره پیشانی ارتباط اقتصاد ایران و جهان خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر کشتکار، رئیس هیات مدیره مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در نشستی خبری که با موضوع حذف اخذ مالیات برارزش افزوده در مناطق ازاد تجاری و صنعتی برگزار شد، با تاکید بر اینکه این مهم حاصل همدلی و همراهی بخش خصوصی و مجلس بود، گفت: جلسات متعددی با رؤسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس و همچنین وزارت اقتصاد داشتیم و تلاش کردیم مجلس و دولت را مجاب کنیم که این قانون به سود رشد و توسعه مناطق آزاد نیست و با روح تشکیل این مناطق مغایر است.

کیش دوباره پیشانی ارتباط اقتصاد ایران و جهان خواهد شد

وی تاکید کرد: حذف اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد نشان داد که در صورت همراهی و هماهنگی بخش خصوصی، صدای فعالان اقتصادی در نهادهای حاکمیتی شنیده خواهد شد.

کشتکار گفت: متأسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند مناطق آزاد را زمین بزنند و ما به عنوان مجمع وظیفه خود می‌دانیم که با اعتماد سازی و ارتباط دو سویه با مسئولان زمینه ساز رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد باشیم.

وی گفت: از آقای دکتر خاندوزی، وزیر محترم اقتصاد، دکتر پورابراهیمی، رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس، خانم دکتر پاشایی، رئیس فراکسیون مناطق آزاد مجلس، مهندس جباری، نماینده محترم مجلس ممنون و متشکر هستم، همچنین از اقای دکتر سعید محمد، مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تشکر ویژه دارم که از هیچ تلاشی برای حل این مشکل کوتاهی نکردند.

کیش دوباره پیشانی ارتباط اقتصاد ایران و جهان خواهد شد

رئیس هیات مدیره مجمع سازندگان کیش گفت: بسیار خوشوقتم اعلام کنم در سال آینده و با اجرای توافق‌های جدید کشورمان با جهان، درهای مناطق آزاد دوباره به روی سرمایه‌های جدید و سرمایه گذاران باز می‌شود و شاهد رونق و رشد اقتصادی در این مناطق خواهیم بود و کیش دوباره پیشانی ارتباط اقتصاد ایران با جهان خواهد شد.

منبع : مهر