گام نخست طرح سواد حرکتی در اردبیل اجرا شد

گام نخست طرح سواد حرکتی در اردبیل اجرا شد

منصور صاحب در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با هدف ارتقا نشاط و پویایی دانش‌آموزان و انجام حرکات بنیادین در سنین کودکی اجرای این طرح سراسری در استان اردبیل با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: در مقطع ابتدایی همکاران ما اطلاعات دانش‌آموزان و اجرای حرکات مورد تاکید در گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال را برای مقاطع تحصیلی ابتدایی انجام داده و نقاط قوت و ضعف این طرح در حال احصا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت تقویت مهارت‌های مختلف بدنی و تندرستی را در گروه سنی نونهالی و نوجوانی یادآور شد و گفت: در این گروه سنی دانش‌آموزان باید با حرکاتی نظیر پریدن، لی لی راه رفتن و حفظ تعادل در قالب سواد حرکتی آشنا شده و در کنار آن به تدریج با حرکت‌های بنیادی در حوزه ورزش به ویژه پرتاب کردن و دریافت کردن نیز آگاهی کسب کنند.

صاحب افزود: در مرحله مداخله بعد از اتمام فاز اولیه طرح، قرار است معلمان تربیت بدنی تست‌ها و برنامه‌های آموزشی را مورد توجه قرار دهند تا در گام بعدی که اسفندماه برگزار خواهد شد، با همراهی خانواده‌ها بتوانیم به ارتقا سلامت، تندرستی و تحرک بیشتر کودکان و نوجوانان کمک کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چنانچه شرایط غیرحضوری تحصیل به وجود آید، در اجرای طرح ارتقا سواد حرکتی دانش‌آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی همراهی اولیا نیاز است تا ما بتوانیم از شرایط سخت بی‌تحرکی دانش‌آموزان عبور کرده و به نشاط و سرزندگی آنها کمک کنیم.

۱۰۷ هزار دانش‌آموز دز اول واکسن را دریافت کردند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل به بازگشایی تدریجی مدارس در گروه‌های مختلف تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر و در نوبت‌بندی اعلام شده از سوی مدارس تحصیل حضوری دانش‌آموزان در حال انجام است و در کنار این امر واکسیناسیون دانش‌آموزان در گروه سنی مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

صاحب اضافه کرد: بر اساس اعلام آمار وزارت آموزش و پرورش در بحث واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان استان اردبیل جز ۳ استان برتر کشور است و ما تاکنون موفق شدیم عمده فرهنگیان و جامعه دانش‌آموزی را تحت پوشش ببریم.

وی بیان کرد: تعداد معدودی معلم تاکنون واکسن کرونا دریافت نکردند که آن هم به دلیل شرایط خاص و پزشکی بوده و از معلمان جا مانده خواسته شده تا هر چه سریع‌تر دز اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کنند.

صاحب در ادامه اظهار کرد: در گروه دانش‌آموزی شامل گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ۱۱۷ هزار دانش‌آموز جامعه هدف بوده که از این تعداد ۱۰۷ هزار نفر از دانش‌آموزان دز اول واکسن را دریافت کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ۸۲ هزار دانش‌آموز نیز تاکنون دز دوم واکسن را دریافت کردند ولی همچنان تاکید ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون فراگیری است که ادامه دارد.

منبع : مهر