گردش مالی پتروشیمی های خوزستان در استان نیست

گردش مالی پتروشیمی های خوزستان در استان نیست

به گزارش خبرنگار مهر، نوراله حسن زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور در سالن جلسات حوزه استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: گاهی این سوال پیش می‌آید که با وجود درآمد بالای سرانه استان چرا این همه نرخ بیکاری زیاد شده و چرا این درآمد بالا در استان تبدیل به اشتغال نمی‌شود و شاهد این نرخ بیکاری هستیم.

وی افزود: در پتروشیمی خوزستان بیش از ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده و سالانه ۶ میلیارد دلار صادرات دارند ولی گردش مالی آنها در خوزستان نیست؛ درآمد سرانه وقتی بالاست که تبدیل به اشتغالزایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص وضعیت سپرده گذاری خوزستان تا تیر ماه امسال بیان کرد: در این مدت ۱۳۱ هزار میلیارد تومان سپرده گذاری و ۶۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی داشتیم که میان سپرده گذاری با پرداخت تسهیلات اختلاف وجود دارد؛ این اختلاف میزان سپرده گذاری با پرداخت تسهیلات باید کاهش پیدا کند.

حسن زاده با اینکه بانک‌های استان خوزستان در بهترین حالت ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات دارند، گفت: وقتی میزان سپرده گذاری بالایی در استان می‌شود باید یک توازنی بین این سپرده گذاری و پرداخت تسهیلات ایجاد شود.

منبع : مهر