گزارش سایت فدراسیون جهانی از رکوردشکنی پاراتکواندوکاران ایران

گزارش سایت فدراسیون جهانی از رکوردشکنی پاراتکواندوکاران ایران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، فدراسیون جهانی تکواندو در جدیدترین گزارش تفصیلی خود به بررسی عملکرد پاراتکواندوکاران به ویژه نمایندگان حاضر در مرحله نهایی گرندپری ریاض ۲۰۲۲ پرداخت و حضور ۴ فینالیست و طلایی ایران را یک رکورد بزرگ برای تکواندو کشورمان تلقی کرد.

فدراسیون جهانی تکواندو نوشت: «تیم ملی پاراتکواندو ایران نمایش خیره کننده و درخشانی در این رقابت‌ها داشته است و توانست ۴ مدال طلا و یک برنز به دست بیاورد. ایران در این رقابت‌ها با ۴ فینالیست اتفاق بزرگی را رقم زد و رکورد خوبی بالاتر از سایر تیم‌های شرکت کننده از خود به جای گذاشت.»

فدراسیون جهانی همچنین به پاراتکوندوکاران ایرانی لقب «ایرانیان چیره و مسلط» داده است.

حامد حق شناس فینال رقابت‌های قهرمانی پاراتکواندو جهان پیشین را برابر «ایوان میکولیچ» از کرواسی تکرار کرد و مجدداً برابر وی به برتری رسید و طلایی شد. میکولیچ با این باخت سر تعظیم برابر ملی پوش ایرانی فرود آورد و اعتراف کرد «رنگ نقره‌ای دیگر به رنگ اصلی شخص او تبدیل شده است». او معتقد بود شرایط در پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ مطمئناً برایش متفاوت خواهد بود.

علیرضا بخت دیگر ایرانی بود که توانست مدال طلا را تصاحب کند. او پیش تر در پاراگرندپری صوفیه این مدال را تصاحب کرده بود.

مریم عبدالله پور و سعید صادقیانپور دیگر نمایندگان ایران بودند که طلایی شدند و با برنز روزا ابراهیمی مشخص شد ایران برای کسب مدال در این رویداد قصد دستیابی به چندگانه داشته است و می‌خواهد این بار خیز بلندی برای کسب مدال و تکرار افتخارات اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما پاراتکواندوکاران طلایی و نقره‌ای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، این بار در پاریس ۲۰۲۴ داشته باشد.

صادقیانپور پس از کسب برنز در مسابقات قهرمانی آسیا هوشیمینه ۲۰۲۲ در اوایل سال جاری، این بار از پیروزی خود در ریاض با کسب نشان طلا لذت برد.

سعید صادقیانپور در گفت و گو با فدراسیون جهانی تکواندو عنوان کرد: بعضی اوقات لازم است با طوفان‌های زندگی مواجه شویم و آنها را به آغوش بگیریم اما باید بدانیم هیچ نهالی بدون باران رشد نمی‌کند و باشد که همیشه این اتفاق به یادگار بماند.