گلوگاه‌ها و بسترهای فسادآمیز در خوزستان را می‌بندیم

گلوگاه‌ها و بسترهای فسادآمیز در خوزستان را می‌بندیم

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی شامگاه سه‌شنبه در مراسم معارفه خود اظهار کرد: نام خوزستان تداعی‌کننده ایثار و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران هست و خدمتگزاری در این استان برای بنده افتخار است.

وی افزود: با همفکری با مسئولان ارشد استان و بزرگان و تمام کسانی که برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند ابتدا مشکلات و معضلات استان را در کنار ظرفیت‌های عظیم خوزستان شناسایی می‌کنیم.

دهقانی بیان کرد: همزمان با برنامه‌ریزی که معاون اول قوه قضائیه اعلام کرده یک برنامه‌ریزی مدون و نظام‌مند مبتنی بر سند تحول و سیاست‌های دوره تحول و تعالی ولی بومی سازی شده تدوین می‌کنیم و با شناسایی نیروهای با دانش، با تدبیر، جهادی و انقلابی و جوان همگام و همراه با این برنامه‌ها بتوانیم مشکلات این استان و معضلات آن را حل کنیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان عنوان کرد: رسیدگی به روند بررسی پرونده‌های استان با هدف رعایت اصول و قواعد قضائی، برخورد و حذف عواملی که با ادعای واهی قصد ایجاد موانع در فرآیند اجرای عدالت دارند، تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های موجود و همچنین مقابله جدی و قاطع با فساد از برنامه‌های پیش رو است.

دهقانی با اشاره به تشکیل یک ستاد ویژه برای رصد جرایم خاص و اجرای حکم بیان کرد: رویکرد پیشگیرانه با کمک همه مدیران را در دست اقدام داریم، به این شکل که با افزایش نظارت درون سازمانی، گلوگاه‌ها و بسترهای فسادآمیز را می‌بندیم.

وی تصریح کرد: تلاش در راستای ایجاد صلح و سازش اجتماعی با هدف کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضائی، کاهش جمعیت کیفری، استفاده حداقلی از مجازات حبس و در مواقع ضروری، حمایت از ضابطان قضائی برای ایجاد امنیت، استقرار و استمرار امنیت در برخورد با اشرار و مخلان نظم عمومی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

دهقانی با اشاره به اینکه دادستان وظایف نظارتی، حمایتی، درون سازمانی و برون سازمانی دارد، درخواست کرد: از دادستان جدید، احیای حقوق عامه، ورود به مطالبات عمومی نظارت برای اجرای قانون، نظارت بر انجام وظایف مدیران در راستای اجرای تکالیف قانونی آنها برای برخورد با ترک فعل، توجه به حقوق فردی و جمعی و نظارت قاطع برای برخورد با مخلان نظم عمومی را خواستار هستم.

منبع : مهر