گیلانی: حضور در مسابقات هندبال جوانان جهانی تجربه خوبی بود

گیلانی: حضور در مسابقات هندبال جوانان جهانی تجربه خوبی بود

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و سومین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان در بخش جوانان از اول تیر ماه در اسلوونی آغاز شده و تیم دختران ایران برای اولین بار در این رویداد حاضر شده است.

آزاده گیلانی سرپرست تیم هندبال جوانان دختران ایران در گفتگو با مهر گفت: این مسابقات در رده سنی زیر ۱۹ سال است و نخستین حضور دختران ما در این مسابقات محسوب می‌شود. خیلی خوشحالم که بعد از سال‌ها تلاش امروز این فرصت فراهم شد که تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران با پوشش مناسب در مسابقات جهانی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: در گروه اول مسابقات در کنار تیم‌های گینه، تونس و سوئد قرار داشتیم که برابر تیم گینه به تساوی رسیدیم و دو دیدار دیگر را نیز واگذار کردیم.

وی در ادامه افزود: تیم‌های حاضر از بهترین‌های جهان هستند با این حال ما در نیمه‌های اول هر دیدار برابر رقبا بهتر ظاهر می‌شدیم و اختلاف کمی با رقبا داشتیم، ولی به دلیل زمان کوتاه آماده سازی بعد از مسابقات لیگ ایران، بازیکنان به آمادگی بدنی کامل برای حضور در این سطح از رقابت‌ها نرسیدند.

سرپرست تیم دختران جوان کشورمان در ادامه به دیگر بازی‌های تیم در دیدارهای جهانی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در ادامه بازی‌ها به عنوان تیم سوم گروه خود به جدول بعدی صعود کردیم. در این مرحله برابر تیم چهارم گروه B یعنی هندوستان بازی کردیم و در یک بازی نزدیک و پایاپای نتیجه را ۳۱ بر ۳۰ واگذار کردیم.

وی به آخرین بازی‌های هندبالیست‌های جوان کشورمان در این رویداد هم اشاره کرد و گفت: امروز با تیم اسلوونی میزبان مسابقات بازی داریم. این تیم از تیم‌های خوب اروپا است و با اختلاف هندوستان را شکست داده است. امیدوارم برابر اسلوونی بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

گیلانی تصریح کرد: حضور تیم ما در این بازی‌ها صرفاً جهت کسب تجربه بود و امیدوارم دستاورد خوبی برای ارتقا و پیشرفت در سطح مربی‌گری و تجربه بازیکنان باشد و روزهای بهتری در انتظار هندبال ایران باشد.

وی در پایان گفت: باید از حمایت‌های بیدریغ فدراسیون هندبال در مسیر اعزام و فراهم کردن امکانات حضورمان در مسابقات جهانی تشکر کنم. این امید را داریم که در رقابت‌های آینده شاهد حضور شایسته‌تری از دختران کشورمان باشیم.

منبع : مهر