۱۰۰ هزار تن ذرت آلوده بندر امام تاکنون خارج شده است

۱۰۰ هزار تن ذرت آلوده بندر امام تاکنون خارج شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق مرادی عصر امروز سه شنبه در مراسم معارفه رئیس کل جدید دادگستری خوزستان اظهار کرد: با وجود نبود امکانات با کمک همکاران دستگاه قضائی ۱۵۳ شعبه در استان اضافه شدند که در واقع شاید به اندازه یکی از استان‌های کوچک باشد.

وی افزود: حدود چهار شعبه دیگر نیز در دست تأسیس است که همه این شعب برای کاهش اطاله دادرسی فعال می‌شوند؛ همچنین ۱۳ شعبه حقوقی در خوزستان وجود دارد و این در حالی است که استان‌های مشابه ۳۰ شعبه داشتند و با پیگیری و تلاش مجوز ۱۰ شعبه جدید برای استان گرفته شده که از این بین هشت شعبه فعال شده‌اند.

وی با بیان اینکه متوسط سن قضائی در خوزستان پنج و نیم سال است، افزود: با همکاری نماینده ولی فقیه در خوزستان هم میز خدمت را در مرکز استان فعال و این سنت را بین تمام سازمان‌های این استان نهادینه کردیم که بعد از برگزاری نمازجمعه مدیران پاسخگوی مردم باشند.

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: حضور در مساجد و مناطق محروم از دو سال قبل آغاز شده است تا توجه مدیران به این مناطق جلب شود و دولت نیز اقدامات انقلابی را در این مناطق انجام دهد؛ مزایده فروش اراضی کوی مدرس یا همان خروسیه نیز ابطال شد و تحویل اسناد منازل به مردم همان منطقه با برگزاری یک جشن انجام می‌شود.

رئیس کل سابق دادگستری خوزستان افزود: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از پول مردم را که در قالب صندوق‌های خانگی در شهرستان رامهرمز از مردم سراسر کشور جمع‌آوری شده بود بدون تشکیل پرونده قضائی به بیش از ۱۰۰ هزار شهروند ایرانی پس داده شد.

وی ادامه داد: افزایش حدود ۳۲۰ درصدی استفاده از خدمات نوین در دستگاه قضائی (پابندهای الکترونیک) در خوزستان ثبت شده است؛ همچنین حضور همکاران قضائی در بیش از ۱۰ زندان استان افزایش یافته و به رتبه سوم تا پنجم کشوری در این زمینه رسیدیم.

رئیس کل سابق دادگستری خوزستان خبر داد: اردوگاه‌های بند سیزدهم برای جمع‌آوری معتادان متجاهر راه‌اندازی شده که ظرفیت دو هزار نفری دارد؛ دو زندان دیگر هم در ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به حل مشکلات شرکت هفت تپه و لوله‌سازی بیان کرد: نسبت به سارقان مسلح و کسانی که تیراندازی می‌کردند یا دیگر مجرمانی که مرتکب جرایم خشن شدند، هیچ گونه رفعتی نداشتیم.

رئیس کل سابق دادگستری خوزستان با اشاره به انجام پنج هزار و ۳۴۵ بازدید از زندان‌ها گفت: بیش از ۵۰ کارچاق کُن را در دادگستری خوزستان دستگیر کردیم؛ بیش از ۴۵ هزار ملاقات مردمی رؤسا و همکاران قضائی داشتند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مجازات‌های جایگزین حبس گفت: ۱۲۴ هزار تُن ذرت آلوده در بندر امام داشتیم که با پیگیری ۱۰۰ هزار تُن آن خارج و مابقی در حال خروج است.

رئیس کل سابق دادگستری خوزستان با اشاره به آزادسازی ۴۵۴ هکتار از اراضی ساحلی در سال گذشته یادآور شد: در سال ۹۹ نیز آزادسازی دو هزار و ۳۵۴ هکتار از اراضی ملی انجام شد.

منبع : مهر