۱۱۰۰۰ حاجی ایرانی وارد سرزمین وحی شدند

۱۱۰۰۰ حاجی ایرانی وارد سرزمین وحی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید صادق حسینی با بیان اینکه مسجد شجره میقات عاشقانی است که از مدینه به سوی مکه رهسپار می‌شوند گفت: زائران در این محل لبیک گویان عازم مکه مکرمه می‌شوند که برای همه این عزیزان آرزوی زیارتی همراه با معنویت و عشق را داریم.

وی افزود: تا امروز شنبه بیش از ۱۱ هزار نفر زائر وارد سرزمین وحی شده اند که بخش اعظمی از این عزیزان وارد فرودگاه مدینه شده اند و ۵ شب را در این شهر اقامت دارند؛ بخش دیگری از زائران نیز از فرودگاه جده وارد کشور عربستان شده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نیمی از زائران مدینه قبل و نیمی دیگر مدینه بعد هستند تاکید کرد: عزیمت زائران مدینه قبل به مکه مکرمه از روز گذشته آغاز شده و امروز هم ادامه یافته است و در طی روزهای آتی نیز به ترتیب زائرانی که ۵ شب را در مدینه اقامت کرده اند بعد از احرام بستن در میقات شجره عازم مکه می‌شوند تا عمره تمتع به جای آورند.

حسینی با اشاره به اقدامات اجرایی در حج تمتع ۱۴۰۱ گفت: با وجود زمان بسیار اندک برای اقدامات اجرایی و تأخیر در زمان اعزام عوامل به عربستان، تمامی کارها به خوبی و در مدت زمان محدود انجام گرفت و هیچ مشکلی در راستای تغذیه، تدارکات و…وجود ندارد و همکاران به صورت جهادی تمامی کارها را به پیش برده اند.

همچنین اکبر رضایی رئیس ستاد مکه مکرمه روز شنبه بیست و هشتم خرداد ماه از آخرین روند اقدامات اجرایی در مکه مکرمه بازدید به عمل آورد.

راه اندازی و تجهیز درمانگاه‌های مناطق سه گانه مکه، آخرین روند راه اندازی بیمارستان مرکز پزشکی حج و زیارت و بازدید میدانی از ایستگاه‌های حمل‌ونقل درون شهری مکه مکرمه (غزه و جمرات) از سوی رئیس ستاد مکه مکرمه مورد بررسی و نظارت قرار گرفت تا بهترین و مطلوب‌ترین کیفیت در خدمات رسانی به زائران انجام پذیرد.

رئیس ستاد مکه مکرمه در این بازدیدهای میدانی بر تسهیل امور خدمت رسانی و کیفیت مطلوب به زائران کشورمان تاکید کرد.

در موسم حج تمتع امسال ۳۹ هزار و ۶۰۰ حاجی ایرانی در سرزمین وحی حضور می‌یابند؛ تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر به عربستان عزیمت کرده اند که بخشی از این حجاج در مدینه منوره و بخش دیگر در مکه مکرمه حضور دارند.

دست اندرکاران حج و زیارت کشورمان علیرغم ضیق وقت و زمان اندک برای فراهم آوری شرایط، تمامی تلاش خود را برای خدمت رسانی مطلوب به زائران انجام داده اند.

منبع : مهر