۲۲ میدان رسمی پیش روی تیم‌های ملی کشتی ایران

۲۲ میدان رسمی پیش روی تیم‌های ملی کشتی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید یوسفی مدیر امور بین المللی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: تیم‌های ملی کشتی سال پر ترافیکی را در انجام مسابقات رسمی پیش رو دارند و حضور این تیم‌ها در این مسابقات نیز مستلزم حضور در رقابت‌های بین المللی است.

یوسفی تصریح کرد: فقط در بخش رقابت‌های آسیایی ۱۴ مسابقه رسمی پیش روی ماست که می‌توان به رقابت‌های قهرمانی قاره در رده‌های سنی بزرگسالان، زیر ۲۳ سال، زیر ۲۰ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۱۵ سال در رشته‌های آزاد و فرنگی اشاره کرد. و تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان نیز رقابت‌های بازی‌های کشورهای اسلامی که مردادماه در شهر قونیه ترکیه و از همه مهمتر بازی‌های آسیایی چین که شهریورماه در هانگژو چین برگزار می‌شود را پیش رو دارند.

مدیر امور بین الملل فدراسیون ادامه داد: البته به دلیل اینکه اتحادیه قانونی را مبنی بر این قرار داده تا نفراتی که در قهرمانی آسیا شرکت نکنند حق شرکت در رقابت‌های جهانی را ندارد، حضور ما در مسابقات آسیایی الزامی است.

یوسفی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسابقات جهانی به صورت رسمی در ۴ رده سنی بزرگسالان، زیر ۲۳ سال، زیر ۲۰ سال و زیر ۱۷ سال برگزار می‌شود، تیم‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان ما باید در قالب رشته‌های آزاد و فرنگی در این مسابقات نیز حضور پیدا کنند.

مدیر امور بین الملل فدراسیون گفت: البته ما رشته‌های ساحلی و سنتی را نیز پشتیبانی می‌کنیم که آنها نیز برای خود برنامه‌های جداگانه ای را دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه کشتی گیران برای حضور در رقابت‌های رسمی نیازمند حضور در رقابت‌های بین المللی هستند، برنامه‌ی تمامی مسابقات بین المللی در طول سال را در اختیار فدراسیون قرار داده ایم تا در صورت نیاز، تیم‌های کشورمان به این مسابقات اعزام شوند.

منبع : مهر