۴۷ گسل زلزله در استان مرکزی شناسایی شده است

۴۷ گسل زلزله در استان مرکزی شناسایی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید غیاثی ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان موفق‌ترین استان در مواجهه با بحران و بلایای طبیعی به ویژه در سیل، مقابله با بیماری و غیره است، اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان استان معین پایتخت عملکرد قابل قبولی در حوزه مدیریت بحران دارد و عناوین برتر را کسب کرده است.

وی در ادامه گفت: در مدیریت بحران استان مرکزی، باید این نکته را در نظر داشت که این استان جغرافیای ویژه و منحصر به فرد در کشور دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی تصریح کرد: وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی ایران در کنار فرصت‌هایی که ایجاد کرده است تهدیداتی هم به همراه دارد.

غیاثی ادامه داد: زلزله خیز بودن از جمله بلایایی است که ایران را تهدید می‌کند و ایران جزو ۱۰ کشور زلزله خیز و از نظر تنوع بلایایی طبیعی جزو پنج کشور اول جهان است که زلزله رودبار، بوئین زهرا، بم و غیره نمونه‌هایی از آن است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نقاط زلزله خیز ایران محسوب می‌شود، عنوان کرد: تاکنون ۴۷ گسل زلزله در استان مرکزی شناسایی شده است که باید تمهیدات لازم در حوزه آمادگی برای وقوع زلزله‌های احتمالی وجود داشته باشد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در قالب سند کاهش خطر استان مرکزی از ۵۶ مخاطره‌ای که پژوهشکده سوانح کشور معرفی کرده ۴۳ مورد در استان از جمله زلزله مطالعه شده است.

منبع : مهر