۵ شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

۵ شهرستان استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه همزمان با افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان و شیوع کرونا در استان سمنان، رنگ بندی اعلامی دست خوش تغییر شد، تاکید کرد: طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، میامی تنها شهرستان استان سمنان است که در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با بیان اینکه شاهرود و سرخه در وضعیت نارنجی هستند، افزود: هشدار جدی شیوع ویروس کرونا را در این دو شهرستان شاهد هستیم و از مردم، اصناف و کسبه و… می‌خواهیم نسبت به رعایت بیشتر فاصله گذاری و دوری از تجمعات اهتمام داشته باشند.

استاندار سمنان همچنین گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت هم اکنون پنج شهرستان استان شامل سمنان، دامغان، مهدی‌شهر، آرادان و گرمسار در شرایط قرمز و خطرناک کرونایی قرار دارند.

هاشمی با بیان اینکه واکسیناسیون و دوری از تجمعات دو اولویت ما برای مقابله با کرونا است، گفت: مردم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و… را مد نظر قرار دهند به خصوص تاکید ما بر واکسن دز سوم است که مردم در صورت وجود شرایط، حتماً به آن عنایت داشته باشند.

به گزارش مهر، طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز در شهرستان‌های وضعیت قرمز استان به صورت خودرویی خواهد بود همچنین محدودیت‌های وضع شده در شهرها قرمز دوباره به اغلب نقاط استان باز خواهند گشت.

منبع : مهر