۶۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان بناب واکسینه شدند

۶۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان بناب واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید رضایی عصر یک شنبه در نشست کمیسیون دانشجویی شهرستان بناب با بیان اینکه تاکنون ۶۷ درصد افراد بالای ۱۸ سال در شهرستان بناب از واکسن بهره مند شده‌اند، افزود: قطعاً بازگشایی دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های حضوری منوط به زدن واکسن توسط اساتید و دانشجویان و زمانی که حداقل ۸۰ درصد جمعیت شهرستان از واکسن استفاده کردند، خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای اینکه در آبان ماه وارد پیک ششم نشویم، ضروری است مردم در اولین فرصت نسبت به زدن واکسن اقدام کنند.

به گفته رضایی، در جریان یک ماه گذشته ۵۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان بناب بستری شدند و در این مدت متأسفانه ۵۸ نفر فوتی داشتیم که رنج سنی فوت شدگان ۵۰ سال بود و تنها ۳ نفر از فوتی‌ها هر دو دز واکسن را دریافت کرده بودند که بالای ۸۰ سال سن و بیماری زمینه‌ای بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۳۶ دانش آموز در بناب واکسینه شده‌اند که امیدواریم برای اینکه وارد پیک جدید شیوع کرونا نشویم، والدین دانش آموزان همکاری لازم را با کادر درمان انجام دهند.

رضایی همچنین یادآور شد: برای اینکه هر چه زودتر شاهد برگزاری کلاس‌های درسی به صورت حضوری باشیم، والدین تلاش کنند تا بتوانیم دانش آموزان را واکسینه کنیم و خانواده‌ها نیز به برخی شایعات در خصوص عوارض احتمالی واکسن توجهی نکنند.

منبع : مهر